onsdag 31 mars 2010

Förr

Förr

Innan jag blev gravid åt jag typ aldrig godis, högst en gång varannan månad.
Jag åt aldrig skräpmat.
Jag tränade minst 7-8 ggr i veckan.
När det gällde mat så åt jag jämt nyttigt och hade stenkoll på allt jag stoppade i mig och visste vad jag skulle göra om jag stoppat i mig för mycket.

Nu

Dom två sista månaderna i graviditeten åt jag glass varje dag, Sen kom Elias och jag gick över till att äta godis varje dag. Och då menar jag VARJE dag.
Sen började vi jobba 100% båda två så jag hann inte med att träna när min kropp äntligen hade återhämtat sig efter förlossningen.
Skräpmatsintaget har ju ökat också eftersom man är så trött jämt och inte orkar laga mat.

Ni ser den onda cirkeln antar jag, hahaha!

Allt detta har resulterat i 7 extra kilon...

Men nu är det ändring på det.
Har tröttnat på att se ut som jag gör, vill inte känna panik över att jag inte vet vad för kläder jag ska kunna dra på mig utan att se smällfet ut när jag är bland folk.

Så nu är det slut på godis (undantag vid påsk), börja träna och tänka mer på vad jag äter.
Tror jag vill starta en mat och träningsdagbok igen.

Det enda bra som har kommit med det här är Elias såklart :)

Lägger in några bilder jag hittade på facebook från förr...


Den här tröjan skulle jag aldrig komma i nu...


Mina underbara syskon och jag...


Här har vi snälla Malin med mitt fadderbarn Felix och en av mina bästa vänner Hortis på Felix dop...

1 kommentar:

Gehenna sa...

Fan jag känner igen mej i hälften. Dock inte barngrejen men godissuget & när man äter sån där oftare än man själv skulle vilja! Ibland känns det som man inte ens styr sej själv & det är sjukt jobbigt när man inte är nöjd , MEN du ska veta att hade jag haft din kropp efter en graviditet skulle jag vara sjukt nöjd! ;)

 
gästbok och besöksräknare