fredag 5 november 2010

Dreads??

Jag har haft dreads sen jag var 19 år. Alltså i 15 år.
Har tagit ut dom några gånger men alltid ångrat mig.
Har haft ur dom som längst i ca 1 1/2 vecka.
Jag känner mig inte hel utan dom hur fin än folk tycker jag är utan.

Så nu fick jag för mig att jag skulle ta ur dom igen.
Jag ville förändra mig eftersom jag kände mig ful hur jag än gjorde.

Den här gången hade jag ur dom i nästan 2 dagar, hahaha!
Jag kände mig skitskum i mitt långa flygiga hår.
Men det var skönt att få kamma ur håret igen iaf, det var nämligen ca 10 år sen sist.
Mitt huvud blev säkert ett kilo lättare också.

Eftersom det här är något som inte kommer hända så ofta så ville jag dokumentera detta.
Så här kommer det lite bilder från vanligt hår till dreads igen.
Ni får ursäkta kvaliten på bilderna men jag fotade mig själv i spegeln så därför blev det lite skitigt och skumt...



Dreadsen är som ni ser på plats igen och redan efter att jag satt i min första dreads så började jag känna mig hel igen.

5 kommentarer:

Sara sa...

Ja det är ju så Sussi ska se ut om Sussi trivs bäst så :)

Gehenna sa...

Vad glatt överraskad jag blev när jag såg att du uppdaterat! Hoppas du kommer fortsätta, även om du numera bara skriver om lite småsaker. ;) Saknat din blogg varje dag sedan du slutade skriva !

Viveka sa...

Hurra hurra hon är tillbaka. Vet du vad, även om du inte alltid känner dig vacker..så är du det. Jisses är det så länge du har haft dom, tiden går fort..
Eftersom jag tycker det är så sjukt snyggt med dreads så har du gjort mig sugen igen. Hellst när jag ser hur Låååååååångt ditt hår har blivit.
Du är en super fin människa älskade du.
Stor kramis från vivi

Sara sa...

Ramlade in på din blogg, vilka snygga dreads du har!!! :o) Men du har alltså inte dreadat ditt egna hår eftersom du kammar ut dem emellanåt? Har själv haft förut men klippte av dem (big mistake, som jag saknar dem!) och nu är det nog snart dags för nya, ska i med lite löshår med så de blir långa på en gång :o)
/Sara

Sussi sa...

Jo jag har bara mitt hår i mina dreads, har ytterst lite löshår i slutet så dom ska hålla ihop bättre. Innan jag gjorde om dom hade jag inget löshår i alls...

Tack för komplimangen :) Tycker också mina dreads är fina :)

 
gästbok och besöksräknare