fredag 20 augusti 2010

Privat?

Jag tänker bli lite mer privat.
Igår fick jag en fråga, eller rättare sagt flera frågor av en viss person som löd så här:
- varför bloggar du?
- varför vill du att alla ska veta vad som händer i ditt liv?
- varför vill du inte vara privat?
- har du tänkt på hur många och vilka det är som läser din blogg?

Detta fick mig att tänka till lite.
Man glömmer lätt bort att det faktiskt kan vara personer som man inte vill ska läsa ens blogg, som faktiskt gör det.
Dom som känner mig väl får ju reda på allt som händer i mitt liv ändå, eftersom dom pratar jag ju med.

Personen i fråga har tagit bort sig från Facebook för att det blev för mycket med allt.
- fatta hur många förhållanden som gått sönder tack vare Facebook...

Jo, det är iofs sant men säkert lika många har träffat någon via Facebook.

Jag kommer inte ta bort mig från Facebook men där är jag endast för att hålla mig uppdaterad av mina vänner, släkt och familj.
Jag är inte ut på Facebook för att träffa någon ny.
Och min sida är helt låst för främmande människor.

Så från och med nu så är det slut på mitt bloggande.
Personen har en poäng i det han säger och jag håller med honom fullt ut.
Jag tänker börja skriva dagbok och göra fina fotoalbum med mitt liv, i stället.
I morgon ska jag köpa mig en bra bok att skriva i och en bra penna så klart.

Men man ska aldrig säga aldrig, en vacker dag kanske något helt fantastiskt har hänt som jag känner att jag måste dela med mig med till er.
Den som lever får se.

Just nu mår jag fantastiskt bra och jag har en underbar resa framför mig inom en kort tid så min framtid ser ljus ut.

Jag avslutar den här bloggen med att lägga in en underbar profil bild på min älskade son.


Over And Out!

8 kommentarer:

S sa...

En bra tanke faktiskt.
Kommer sakna att kika in här men jag får ju veta lite när vi ses ändå :)

Kram

Linda sa...

Jag kommer sakna ditt bloggande...Ramlade ju över din blogg då du är vän med Soya, så det är på den vägen jag började följa dig =) Lycka till! Kram!

ErikaSH sa...

Ett bra beslut antar jag! Jag skriver mest om ytliga saker i min blogg, skulle nog inte vilja vara mer privat, man vet ju som sagt inte vilka som läser!! Ha det bäst med er!! Kramar

Annah - livet som tvåbarnsmamma sa...

Ja du det var nog klokt tänkt! Men jag kommer sakna ditt bloggande faktiskt. Tur att vi har varandra på facebook så man kan följa er lite där iallafall :D. Ha det bra!
KRam

Anonym sa...

Halkade in på ett bananskal på din blogg och tycker mycket om att följa den. Kanske för att jag varit med om samma sak som du.
Lycka till med allt i livet. Kommer att sakna att läsa om hur det går vidare för dig.
/ I

Gehenna sa...

Fan jag älskade din blogg :( Tråkigt, men man ska göra det man känner för. Tack för den här tiden :)

Viveka sa...

Åh älskade Suss... visst kan det hända att man lägger ut någon.. men samtidigt är en blogg ett slags eget skönt alternativ till att få rensa sitt huvud.. jag var rädd att börja blogga för jag skulle vara för friordig.. men det är så skönt.. Följ ditt hjärta men kanske inte din ilska så blir det så bra så.
Tänker på dig och önskar dig verkligen allt du vill ha.
kram kram från vivi

Viveka sa...

Saknar din blogg. Skriv bara om annat då. Du skriver så fint ju.
kram kram

 
gästbok och besöksräknare