tisdag 17 november 2009

Odräglig!

Våran underbara lilla kille blir ibland helt odräglig nu för tiden.
Han slår oss i ansiktet, river oss, biter oss och skriker helt hysteriskt när han är missnöjd.
Däremellan är han samma glada kille.

Sen är det här med sömnen också, vi får aldrig sova särskilt bra.
Han väcker mig, jag väcker honom och nätterna blir allmänt dryga.
Nu på slutet har vi gjort så att jag och Johan har fått sovit i olika rum så att någon av oss skall få en riktig sömn iaf.
Vi måste verkligen bryta det här mönstret på nåt sätt men jag är för trött för att orka ta tag i det.
För jag vet att det kanske skulle ta en vecka eller två med helt kassa nätter för att få Elias att lära sig att sova i egen säng och rum men jag har inte ork med en natt till med dålig sömn.
Nej nu ska jag nog ta och läsa lite i boken "sömn utan gråt" så kanske jag blir inspirerad till att orka ta tag i problemet.

Idag har världens bästa Fredrik och Mathilda haft Elias medans jag och Johan var i Falun och gick på teatern som min mamma är med i. Den var helt okey med ett väldigt kripande slut.

Nu läsa bok!


Elias Egna Små Ord...

Fattar ni att jag fick vara ensam med världens bästa Fredrik och Mathilda idag!
Gissa om jag har haft kul :)

Vilken dag det här har varit, jag vaknade med ett leende och sen har jag fått lekt massor med söta Stella som var här på besök. Hon kan gå, så idag tog jag säkert ett och ett halvt steg jag med, det verkar ju kul det där, hihi!

Jag avslutade dagen med ett vansinnesgråt, jag ville helt enkelt inte somna, den här dagen har varit för kul så jag ville liksom inte att den skulle ta slut.

Pussis!


Så här glad och mysig är jag när jag får leka, hihi!

 
gästbok och besöksräknare