torsdag 26 november 2009

Stort

Våran kille börjar bli stor.
Han sov hos min mamma i natt och det hade gått jättebra.
Så stolt över våran sötnos.

Usch vad jag har fått dålig hållning efter jag varit gravid. Förstår inte varför magen fortfarande efter över ett år inte har dragit ihop sig. Det är som om musklerna inte sitter lika tajt längre.
För jag tränar magen mycket och man känner musklerna men jag ser fortfarande ut som om jag skulle vara i 4:e månaden eller något. Jag kan inte ens dra in magen hur mycket jag än tar i, det är lite märkligt tycker jag.

Igår började jag springa igen, tror det kan hjälpa min dåliga hållning plus att jag nu är medveten om att den är kass så kanske den blir bättre eftersom jag tänker på det hela tiden.
Tror även att mina magmuskler är lite boven i det hela att hållningen är så kass.

jaja...

3 kommentarer:

stina sa...

om du spänner magmusklerna kan du själv känna med pek och långfinger precis över naveln hur långt du har kvar tills att magen dragit ihop sig helt. jag har någon cm kvar iaf. tänk på att det är mitt på magen man var som mest uttänjd och att det förmodligen komemr ta ett tag och även lite träning innan det kommer tillbaka. de tipsade förut i mama om en speciell knytning man kunde göra med en sjal eller ett bält så att den sista biten av musklerna håller ihop bättre, det borde hjälpa din hållning :)

Gehenna sa...

haha klockren napp!
Sussi du har ju jättefin kropp ju! Men jag förstår känslan :( I´m living with it everyday.

Anonym sa...

humm, det är arton år sen jag fick barn och min mage har fortfarande inte hamnat på plats efter det...;))
Löpning säger många ortopeder är den bästa och den mest naturliga formen av motion för kroppen så fortsätt du med det.

Kramen Anne

 
gästbok och besöksräknare