måndag 4 januari 2010

Fetdräkt

Ja nu är det dags att kliva ur fetdräkten.

Som ni kanske märkt så lägger jag sällan in bilder på mig själv nu för tiden. Det är mest för att jag inte trivs med mig själv alls just för tillfället.
Jag är van att vara tränad, inte fet.

Så nu är det dags att göra något åt det hela.

I helgen så var jag med att spelade fotbollscup, det gick bra.
Men sen så säger en tjej till mig att att det är klart att allt är lite annorlunda nu när jag inte är så tränad längre. Det kokade i hela mig då.
Jag vet att jag inte är så tränad längre och när någon som jag inte alls känner särskilt bra kläcker ur sig nåt sånt till mig blir jag tokig.
Då vill jag direkt ställa mig i försvar och berätta att jag blev snittad och kunde inte börja träna förens efter 10 månader efter mitt snitt osv.
Men jag höll käften.
Blev skitsur och jävligt pepp på att visa att jag minsann kan bli tränad igen medan hon kommer fortsätta se ut som hon gör.

Bara så att ingen tar det här fel nu så är jag inte ett dugg sur på någon i mitt fotbollslag utan det är jag själv som inte klarar av att få det påpekat till mig att jag är otränad.

Men sen är det väl så också att folk som vet hur tränad jag brukar vara gärna gottar sig av att se att det väller ut lite här och där för mig också.
Men nu är det ändring på det.

Idag blir det löpning och sen ska slå lite på säcken.
:)

Det har faktiskt gott så pass långt att jag nästan skäms över att gå ner till boxningshallen när jag ser ut som jag gör.
Jag suckar över mig själv för jag vet att säkert många ute där inte tycker jag är fet över huvudtaget.

Men det spelar ju ingen roll vad andra tycker om man själv inte trivs med det man ser.

Det här är precis som min kära vän som alltid varit blond fick för sig att bli brunett. ALLA tyckte hon vart kanonfin som brunett men det sket väl hon i för hon trivdes inte med det och blev blond snabbare än kvickt igen. Man kan bara utgå från sig själv och sin egen känsla allt annat betyder faktiskt inte särskilt mycket när man är missnöjd.

Så det här är inget inlägg som jag skriver för att jag vill höra att jag ser bra ut som jag är, utan det här inlägget skriver jag för att det är så här jag känner just nu.


tränad 65kg, otränad 70 kg...


Elias Egna Små Ord...

Igår åkte jag och pappa pulka, det var superkul tills jag råkade ramla ur pulkan och landade på ansiktet rakt ner i snön. Då gallskrek jag för gissa om det var kallt.

Jag älskar min nya pulka, sitter ofta i den inne, hihi!


Här är jag med min kära pulka, hihi...

4 kommentarer:

Mia sa...

Själv blir jag peppad av att få en vältränad kropp när jag ser andra som har det. Då blir jag jättesugen på att för en gångs skull också ha en riktigt nice kropp. =) Fast jag har nog alldeles för många "goda" vanor för att kunna bli så vältränad som jag vill, haha. Lagom blir nog bra.

Soya ★ sa...

Kloka ord från en klok tjej jag verkligen gillar!

Gehenna sa...

Fan sussi, jag känner igen mej så jävla väl, även om jag har långt ifrån samma problem!

Å jag fattar ändå inte hur man kan kläcka ur sej nåt sånt till nån annan faktiskt?

Som sagt, du blev ju snittad, har haft nattvak med Elias, och inte fått sova alls vissa nätter. Att du ens orkar tänka på att träna är ju helt fantastiskt!

Om jag nånsin blir mamma önskar jag att jag hade din ork!

Gehenna sa...

Haha om du bara visste hur jobbigt de var å gå. Folk måste ju tro att jag gått ner tio kilo på fem minuter om dom skulle se mej före å efter dom där plaggen.
Vadå, de var ju svinkallt, tre par trosor var nästan för lite...

 
gästbok och besöksräknare