tisdag 8 juni 2010

Sorg

Jag har väldigt mycket sorg inom mig nu. Tänkte jag skulle dela med mig om en liten del av min sorg för tillfället.

Jag känner stor sorg över att min älskade Elias förmodligen inte kommer att få något syskon. Jag är snart 34 år och ensamstående mamma. Jag blir ju inte yngre direkt och innan jag har hittat någon att dela mitt liv med igen så är nog min tid ute tyvärr. Det gör fruktansvärt ont i mig.
Jag försöker acceptera att mitt liv ser ut så här nu, att jag bara kommer få ha ett barn.
Elias är världens underbaraste kille så det är inte så bara men jag vet hur kul jag har haft och har med mina syskon och det gör ont i mig att inte kunna få ge Elias det.



8 kommentarer:

imbra sa...

Jag är så ledsen för din skull att det blev så här. Finns inga ord som kan trösta. Men du tar det igenom det här, för man har liksom inget annat val. Hoppas det löser sig så det passar er alla.

Mia sa...

Sussi, man tror alltid att det är för sent. Min brorsa som är 25 och singel tror nästan att det är för sent. Min 40-åriga kollega längtar ihjäl sig efter barn och har inte gett upp hoppet ännu. Så du har jättemånga år kvar! Är övertygad om att Elias kommer att få ett syskon så småningom. Kram!

tuffloysan sa...

Förstår absolut hur du känner. Har själv tänkt tanken att; tänk om inte jag får fler barn. Är iofs ung fortfarande (med det sagt inte påstått att du är gammal, för 34 är ändå ungt enligt mig).

Ge inte upp ännu!

Emmas idéer sa...

34 är väl ingen ålder, du hinner nog få ett barn till om du vill...

Sen vet man väl inte vad framtiden ger er, kanske allt löser sig, även om jag nu inte har en susning om vad som hänt från början...

Hoppas du blir att må bra snart igen...

//E

Anonym sa...

Konstigt nog så drömde jag om dig i natt....

Lena sa...

skickar många styrkekramar till dej, du är starkare än vad du tror! Och ge inte upp, 34 är ingen ålder, och det är långt kvar tills förmågan att sätta barn till världen är slut..
Kram E-L

Gehenna sa...

Jag vet inte vad jag ska säga egentligen..

Förutom att jag blir så upprörd att jag inte ens är upprörd längre!! Ta hand om dig / Elias så gott du kan så visar det sig hur det blir i framtiden med allting!
Tänker på dig! <3

Hannah sa...

Men käre värld, jag förstår att nåt riktigt tråkigt hänt, men jag förstår inte vad?? Lämna gärna en kommentar (lägger inte upp den såklart) i min blogg om du vill berätta, jag tänker på dig/er! :(

 
gästbok och besöksräknare