torsdag 21 augusti 2008

Positiv energi

Ibland kan ens vänner ge en så mycket positivt.
Det var verkligen vad jag behövde idag efter att min älskling åkt i morse.
Det känns verkligen tungt att han kommer vara borta till på tisd kväll.
Han underlättar ju så mycket för mig.
Inte nog med att han får mig att må bra och får mig alltid att skratta, han hjälper mig så mycket nu när jag är gravid.
Det kommer vara drygt att jobba och inte ha honom hemma.
Miss you!

Vad skulle jag göra om jag inte hade honom, han är mitt allt...


Jenny var i borlänge idag, så vi styrde upp en dejt i hundgården.
Det var en amstaff där när jag kom som lilla Alven fick leka med först.
Dom hade jätteroligt.
Lekte på som bara den.
Sen kom Alvens älsklings Poonti, men Poonti var inte så intresserad av Alven.

Vi träffas nog för sällan och det håller jag med om.
Idag kännde jag verkligen vad jag saknat Jennys umgänge.
Jag blev så glad av att få snacka lite med henne.
Pga att jag kännt mig så trött efter jobbet osv så har jag blivit mer och mer osocial.
Jag har helt enkelt inte orkat.

Johan ger mig mycke men ibland behöver man sina vänner.
Jag har ju kännt att nästan alla mina vänner har glidit ifrån mig sen jag blev gravid.
Mycke har varit mitt fel eftersom jag inte orkat.
Måste ändra på det.
Igår var jag och Johan iväg och fiskade med Linda och Henrik också.
Så nu har jag börjat rycka upp mig lite, hehe!

Idag känner jag att jag har så mycke enrgi så jag till och med kan nog slå lite på säcken.
Yes!

Har blivit omplacerad på jobbet nu.
Men jag är fortfarande i samma miljö, en massa buller och kemikalier i luften, det är bara uppgifterna som kommer bli lättare.
Så om inte försäkringskassan tar tag i mitt ärende snart så får jag väl lov att bli sjukskriven.
Ska få en tid hos våran företagsläkare nästa vecka för jag tycker inte det känns bra längre att jobba i den här miljön som jag är i.

För er som inte vet så jobbar jag på en pappersmaskin och allt negativt med det jobbet när man är gravid är att man jobbar:
* i hög värme
* mycke buller
* i många kemikalier som lut, ditionit och fotogen
* i mögel, på maskinen växer det mycke mögel
* med hög klämrisk och skaderisk (jag fastnade i maskinen en gång, haha! men den gången gick det bra, hade glömt bort min mage och lyckades ta mig in men inte ut i ett utrymme)
* i högt tempo, maskinen är minst 100 meter lång och jag måste kunna springa fram och tillbaka och upp och ner i trappor
* tungt arbete med tunga lyft, ibland så måste jag flytta på rullar som väger 1/2 ton

Jag behöver nog inte fortsätta utan att ni fattar att det här är inte en miljö för en gravid.
Jag vill gå hem nu!

Jaja, nej nu blir det några slag på säcken.

So long!


2 kommentarer:

Jenny sa...

Meeen gumman! Jag har inte glidit ifrån dig, kommer aldrig att göra! Saknar dig me! Jag är inte så social just nu jag heller, blir mycke hemma! Saknar att umgås med dig me! Skittrevligt att umgås en liten stund idag!

Puss på dig!

Anonym sa...

Ja godkänner dom inte havadeskapspenning för dig så är dom ju sjuka i huvet.
Tack för att du alltid stöttar mig i bloggen. Känns skönt!

 
gästbok och besöksräknare