fredag 6 februari 2009

Alvas äventyr

IGÅR natt så smet Alva när jag skulle släppa ut henne i trädgården för sin sista kiss.
Vi har ju staket runt trädgården men igår så sprang det ett rådjur jäms med det så Alva satte full fart efter det.
Hon flög över staketet och in i skogen.
Så där står jag med en liten bebis helt själv och en hund i skogen.
Gissa om mitt hjärta gick i hundra.

Jag fick rusa in och sätta på mig skor, ta ett koppel och sätta på Elias en overall.
Sen när jag kom ut så stod vår lilla tjej där.
Skräckslagen var hon, så det var bara att koppla henne och ta in henne.
Hon är nämligen en väldigt feg dobermann och hon är sjukt mörkrädd.
Som tur var för skogen här där vi bor är gigantisk så hade hon inte fegat ur och vänt tillbaka hem så hade hon kunnat sprungit sig vilse ganska fort.

Bushund...

Nu är Johan hemma igen och det är så skönt, vi ska ha en myshelg.
Elias är jättegnällig för han sov sjukt dåligt i natt så det är skönt att Johan är hemma å man kan få lite avlastning.

Idag har jag storstädat hemmet så att älsklingen fick komma hem till ett rent hem istället för det kaos det egentligen var i.

Nu blir det nog sängen för oss.
Mys, mys, mys...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sicken fin hund :)

Anonym sa...

Läskigt när djuren springer bort, men tur kom tillbaka snabbt =)

Hoppas ni får en supermysig helg! Passa på å vila upp dig nu när ni är 2 med Elias =)

 
gästbok och besöksräknare