tisdag 17 februari 2009

Renovering

HAR inte haft tid eller ork att uppdaterat på ett tag.
Elias har fått för sig att vara vaken mellan 04:00-08:00 i några nätter nämligen.
Men jag vägrar gå upp vid den tiden så han får ligga i sängen och snacka och sparka och greja.
Jag tror att om jag går upp med honom och gör något kommer han nog aldrig vänja sig av med att vakna vid fyra tiden.
Hoppas han lägger av snart.

Den här vecka är en jobbig vecka, Johan jobbar borta hela veckan.
Han kommer hem en stund ikväll en stund i morgon kväll, sen är det bara jobb, jobb, jobb...
Skitdrygt.

Vi håller på att renovera här hemma, vi ska lägga nytt golv och kakla om köket.
Så igår efter morgon promenaden så lät jag Elias sova i vagnen ute så jag kunde ta bort alla golvlister och sen slipade jag köket där dom förra plattorna suttit.
Jag gör allt för och grundarbete på kaklandet för Johan vill bestämt kakla själv.
Jag har aldrig kaklat så det är väl lika bra antar jag, hehe!

Hur det såg ut innan...

Vi ska anlita en person som ska renovera vårat badrum också.
Vi vill nämligen höja värdet på våran lägenheten så att topplånet kan gå ner till det vanliga lånet.
Blir lite billigare det eftersom räntan inte är så kul på topplånet.

Nej nu bär det snart iväg hem till Malin och Hortis.

So long!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men va spännande!!
Snart får vi nät, max en vecka sa dom idag.
Kram

Mia sa...

Vad duktiga ni är! Och vad kul med nyrenoverat. Jag har alltid beundrat såna som kan sånt själv. Jag har aldrig testat att renovera så vet inte hur det skulle gå. =) Blir spännande i framtiden när man nån gång sitter med hus/bostadsrätt. =)

Anonym sa...

Men vad kul med renovering =) Blir spännande att få se hur det blev sen =)

Gehenna sa...

"Men jag vägrar gå upp vid den tiden så han får ligga i sängen och snacka och sparka och greja"

Vad gulligt det lät :)

 
gästbok och besöksräknare