torsdag 19 februari 2009

Sittandes

HAR sovit sittandes i natt.
Elias kolik är tillbaka av någon konstig anledning, jag vet inte varför.
Har inte ätit någon mjölk.
Men han har inte fått sin medicin på några veckor och han kanske behöver den också för att magen ska må bra.
Ska till apoteket och köpa sempers magdroppar idag.
Så inatt blev jag sovandes sittandes i soffan med Elias i famnen.

Den här ilskan och paniken är helt borta i mig.
Nu när man insett att det nog blir så här ett tag framöver så har jag liksom bara accepterat det.
Det var mer frustrerande när det bara kom så där över en natt.

Så inatt när han skrek så gick jag upp till skötbordet, masserade honom.
Gick och bar honom tills han kunde bajsa.
Bytte på honom och bar på honom igen.
La jag honom i sängen gallskrek han så jag somnades sittandes i soffan.
Han vaknade någon gång och skrek allt vad han kunde då men i soffan kunde jag trösta honom rätt fort och få honom att somna igen.
Så där blev vi sittandes.

Men Johan tänker säkert många då...
Han ska jobba 4 dygn nu med sitt psykiskt jobbiga jobb.
Så jag hade lovat honom en sovmorgon och ville inte störa honom.
Jag skulle aldrig klara av att jobba med det jobb han har så jag förstår att han behöver få sova ut för att klara det.

Hur som helst så tror jag att om jag bara lyckas bryta Elias mönster att skrika och gnälla i fyra timmar så kommer det gå över.
Och med oss sittandes i soffan så sov han i stort sett hela tiden så det får kanske bli min position i några nätter.

Nyss har jag varit ute på en promenad med vagnen och Alvis.
Jag provade på att springa en sträcka med vagn och hund och jag tror det kommer funka.
Ska prova på det någon dag.
Längtar tills jag kan springa igen.

Nej nu ska jag sluta, vi hörs en annan dag.

PS, det känns som om jag har grus i ögonen...

Älskar honom över allt annat...

4 kommentarer:

Jenny sa...

Han är ju bara för sööööööt! Skönt att du inte känner panik längre! Det går nog över snart... (säger jag som inte ens har barn... hihi) Men jag tror på dig som mamma, Elias kan inte få det bättre! Du är toppen Sussi, glöm inte det! Love u!

Anonym sa...

Nej usch vad tråkigt att det kommit tillbaka, stackars liten!
Läste någonstans om bebisen har kolik så ska man inte göra magmassage för att det gör det bara värre för tarmen då. Men sen så råder dom en på BVC att göra det, så man vet ju inte vad som är riktigt.

Vad jobbar Johan med?

Jag har också accepterat att Chloé har kolik och bara att jaha så är det och det kommer gå över nångång. Tror det gör både mej och henne lugnare och att det då blir lättare att trösta. För pappan får ju bara panik när hon skriker och gör allt för att få henne tyst så fort som möjligt, då tror jag hon blir stressad och skriker ännu värre.

Kram kram!

Anonym sa...

Insåg nu att jag inte ens vet vad gubben din jobbar med..?

Jobbigt att koliken är tillbaka =/ Hoppas det inte håller i sig så länge bara.

Gehenna sa...

Vad fin han är :)

Jag har inga barn och tror aldrig jag kommer skaffa, så att läsa din blogg är det närmaste jag kan komma.
Gillar den verkligen för den visar alla sidor av hur det är att vara förälder.

Keep up the good work!

 
gästbok och besöksräknare