måndag 8 juni 2009

Jobbig helg

DEN här helgen utan Johan har inte varit en lek direkt.
Elias har varit missnöjd typ hela helgen.
Bara en massa grin och gnäll, han som alltid är glad annars.
Sovit dåligt har han också.
Så igår var jag helt slut i kroppen och i huvudet.

Det som är drygt då är att enda gången då det inte är nåt gnäll är när man går ute med vagnen men så fort vi kommit hem så har han vaknat direkt och gjorde han inte det så såg Alva till att Elias vaknade.

Hunden var definitivt nära att hamna på bortskänkning på blocket i helgen.
Elias var nästan till salu, hahaha!

Så igår brast det så jag fick gå in i ett annat rum och bara skrika rakt ut.
Sen så tog jag vagnen och sprang 6 km till Maserhallen där Elias skulle på babysim och sen blev det en rask promenad hem på 6 km, sen så mådde jag mycke bättre.
Träningsnarkoman som jag är så är träning det enda sättet för mig att få bort aggression och det funkade även igår.
Tack Malin, Linda och Jenny som fick höra på mitt gnäll om hur jobbigt mitt liv är, hahaha!
Idag känns det inte alls jobbigt men igår var det ingen lek.

I morgon åker vi till Stockholm för att hälsa på Johans bror och Johans bästa kompis som båda fått barn nyss. Sen ska vi hinna med att åka förbi syrran också.
Ska bli så himla kul :)

Nice bajs!

Elias Egna Små Ord...

Mamma tycker inte alls att jag varit rolig i helgen.
Flera gånger frågade hon vad det var som var fel.
Mamma är så knäpp ibland, fattade hon inte att jag saknade pappi såklart.
Men idag kommer han så idag ska jag bli mitt glada vanliga jag igen, hihi!

Åååååhhhh, vad jag ska mysa med pappa.
Mys, mys, mys.

Pussis!

Förlåt mamsi för att jag varit så jobbig i helgen...

4 kommentarer:

Gehenna sa...

Han blir då vacker på kort ;)

Det jag älskar med din blogg är att du skriver precis om hur det är att ha barn, att vissa dagar kan vara svårare än andra.

:)
Hoppas han blir bättre snart!

Soya ★ sa...

ha så kul i Stockholm vännen :D

Mia sa...

Haha, kunde inte låta bli att skratta lite när jag såg bilden på Elias. Så söt och lustiga miner gör han också. Hoppas han lär sig snart att bli mindre gnällig när du är ensam med honom.

Jenny sa...

Det är inget att tacka för! Det är det man har kompisar till! Hos dom får man gnälla, hylla, skratta, gråta och alla andra känslor man har! Jag ställer upp när som helst! Det vet du! Ha så kul i Stockholm nu! Puss på hela familjen!

 
gästbok och besöksräknare