tisdag 13 juli 2010

Dumpad

Jag läser just nu en bok som heter "dumpad" som jag fick av min syster nyligen.
Helt okey bok faktiskt.

Jag hade tänkt att jag ska citera en bit i boken som känns rätt så passande efter gårdagens bravader. Gårdagen bestod i hat och hämnd.
Öga för öga, tand för tand

Idag känner jag mig fri, jag känner mig fri från ett helvete som jag länge levt i.
Nu kan jag gå vidare och bara bli starkare som person.
Jag var rak och ärlig hela vägen och det är det man vinner på.

" Hämnden är ett underskattat fenomen när det gäller att komma ur ett traumatiskt tillstånd. Hämnd ger upprättelse åt den förödmjukade. Hämnden återger friheten för den fängslade. Hämnden kan i sin bästa form ha överlevnadsvärde. Hämnden kan vara nödvändig för att kvinnan ska tillfriskna eller vakna upp ur en negativ och destruktiv tillvaro "



Jag väljer att lägga in en fin bild på Mathilda och mig för hon är en utav av mina vackra vänner som stöttat mig nåt så otroligt under min livskris. All kärlek till dig min underbara.
All kärlek till mina andra underbara vänner och familj som alltid funnits där för mig när jag behövt er.

1 kommentar:

Gehenna sa...

Oj hon har lika stjärnor som mig. Eller ni båda har lika stjärnor.

För övrigt, riktigt tråkigt att läsa att det blev sådär nu?? Jag hade hoppats att ni skulle lösa skiten på ett eller annat sätt :(

 
gästbok och besöksräknare