måndag 10 augusti 2009

Förståelse

Idag blev jag väckt av min underbara sambo som såg helt knäckt ut.
Jag orkar inte mer säger han, sen säger han att jag får gå hem igen så han får jobba istället.
Äntligen har han förstått hur drygt det är att vara hemma med Elias.
Det är inte lätt.
Men han kommer fixa det, vi jobbar ju mer som ett team nu än vad vi gjort förut.
När jag har varit hemma så har han inte förstått hur trött jag varit och hur mycke energi Elias tagit ifrån mig. Inte nog med det så hade vi Alva då också. Så jag var jämt sur och förbannad över allt eftersom han vägrade fatta hur trött jag var. Men nu är det ju så att jag vet hur trött han är och jag kommer försöka underlätta så mycket jag kan för honom.
Han ska inte behöva må som jag fått gjort.
Johan är en jättebra pappa, Elias älskar han så mycket, men alla ni som följt min blogg vet att han inte har prioriterat min sömn direkt, hehe...
Men nu får jag sova eftersom jag jobbar och han får sova så fort jag kan ta över busiga Elias.
Så nu kan saker bara bli bättre :)

Ska jobba sista natten idag sen blir det 6 dagara ledigt.
Jag har världens bästa jobb :)


Elias Egna Små Ord...

Vad konstigt allt har blivit, mamsi nattar inte mig längre och det tycker jag inte om.
JAg blir jättearg och ledsen på pappa för han borde fatta att jag vill bli nattad av min mamma.
Men mamma sa att hon ska nog natta mig ikväll, det låter bra.
JAg busar på som vanligt fast mest med pappa nu för tiden.
Mamma försvinner i 8 timmar lite då och då. Hon jobbar säger hon.
Dumma mamma.

Nu ska vi väcka pappi s'ger mamma så vi hörs sen...


Livet är fullt med bus :)

2 kommentarer:

Soya ★ sa...

Åh, nu fick du upp ögonen på mig. Martin ska ju vara hemma med Stella i 2 månader från 1 oktober. Då kommer nog han fatta och kanske se att han ska tänka i 3 och inte 1.
Va bra om du är ledig i 6 dagar nu får då kan vi ju ta en kaffe kanske och Stella och Elias kan krypa ikapp :)
Kram

Gehenna sa...

Du är så söt :))

 
gästbok och besöksräknare