söndag 2 augusti 2009

Översociala

Det känns nästan så...
Efter att vi fick Elias så har vi helt enkelt inte haft ork till att vara sociala så mycket. Men nu har vi lite mer ork och har börjat hänga med våra vänner mer och mer.
Shit, vad man har saknat det.

I helgen har vi varit i Dala-Järna och hängt med Gabbis och Ylva, vi fick följa med dom och prova maten som ska vara till bröllopet om 2 veckor. Riktigt gott var det.

Sen idag så har vi varit i Kuså med Hortis och Malin och deras två små vildingar.
Dom är så roliga, dom har så mycket energi så man blir helt slut, barnen alltså.
Vi vuxna går nog på sparlåga allihop :)
Elias har också mycket energi och när han blir i deras barns ålder kommer han nog minst ha samma energi som dom så det är nog bara att vänja sig, hihi!
Men hellre ett barn med energi än ett barn som sitter och gör ingenting.

Nej nu är jag galet trött så det blir nog sängen snart.

See Ya!

Elias Egna Små Ord...

Mamma tycker att jag har blivit jättejobbig att lägga nu för tiden. Men nu är det faktiskt så att jag inte vill lägga mig så det är därför jag är så dryg. Fast mamsen säger att hon tänker sluta natta mig för att hon har ledsnat ur på mitt tramsande.
Men trots att hon sagt så så har hon nattat mig flera gånger efter det.
Hon älskar mig för mycket för att sluta natta mig tror jag, hihi!
Så inatt tänker jag busa lite med henne igen men inte lika mycket som jag brukar för jag vill inte att hon slutar med att natta mig.

Har busat med Felix och Felicia idag, dom klappade och pussade på mig.

Vet ni vad?
Jag har lärt mig vad en lampa är och det tycker jag är jättekuligt.
När dom frågar mig vart lampan är så blir jag jätteglad för jag vet minsann vart den är. Och när jag kikar på den så säger alla att jag är jätteduktig, hihi!
Jag är bäst för jag vet vad en lampa är.

Vet ni vad jag har lärt mig mer då?
Klart ni inte vet men jag ska berätta för er.
Igår när jag hängde med farmor så började jag krypa. Inte så som jag gjort förut utan nu kryper jag hela tiden. Förut så kröp jag två steg och sen så började jag kräla istället.
Men nu kryper jag på riktigt, hela tiden.
Jag säger det igen, jag är bäst!

Nu ska det sovas.

God natt!


Mamsen glömde kameran i helgen så jag lägger in den här bilden på mig istället så ni inte glömmer hur jag ser ut...

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare