tisdag 22 september 2009

Bröllopsfunderingar

Jag trodde att jag och Johan hade kommit överrens om hur vi ville ha det men det visade sig att det var visst bara så som jag ville ha det.
Hmmm...

Jag känner mig väldigt obekväm med att gifta mig i kyrkan eller liknande. Gillar inte att stå i centrum på det viset, inte alls.

Jag tyckte min idé om att gifta oss på Arlanda i vip-rummet med 10 gäster och sen direkt dra iväg utomlands var skitbra. Sen ha en stor fest för alla andra som inte fick följa med till Arlanda. Johan tyckte först att det verkade okey men sen ångrade han sig.
Jag vill att den här dagen ska vara speciell på något sätt men ett stort bröllop vill jag inte ha.

Vi får väl göra nåt så tråkigt som att gifta oss på rådhuset och sen thats it...
Det känns som om vi inte kommer någon vart när vi försöker komma fram till något.
Att vi vill ut och resa är nog det enda vi är överens om.

Vi vill båda gifta oss utomlands iofs men vart gör vi då av Elias under cermonin ???
Att det ska vara så krångligt.

Sen undrar jag lite om hur pappsen sponsrar det hela. Vi har ju inte direkt fett med pengar som småförälder och han har sagt att han ska sponsra mina syskon med samma summa pengar men gäller även det om vi inte väljer att ha ett stort bröllop, och som sagt kanske gifter oss utomlands???
Tycker det är lite obehagligt att fråga faktiskt. Drar mig lite för det...

Jaja, känner som om vi inte kommer någon vart med det här.
Har ni nåt bra tips så skriv ur er till mig.

Peace!

3 kommentarer:

stina sa...

hm, knivig sits!
ni kanske får komma överrens om något slags mellanting.
ett trädgårdbröllop?
vi var ju på en stor gräplätt vid vår hembygsförening, skitmysigt ställe. så kan man ju bara bjuda på kaffe eller liknande.

ska ni gifta er utomlands kan ni kanske bjuda med era föräldrar och så får de betala sina egan resor och kanske din pappa då kan bjuda på maten eller nåt?

lycka till! kram

Anonym sa...

Vi gifte oss kyrkligt i kapellet(alltså inte i vip-rummet)på Arlanda. Supermysigt var det faktiskt! Sen åkte vi till Thailand.
Det bästa med det hela var att prästen var så avslappnad med vår 2 1/2 åriga dotter som sprang runt våra ben :-) Kan verkligen rekommendera detta då vi var väldigt nöjda.
Lycka till

Maria sa...

Jag är själv gift och kan garantera att i den stunden ni står och ger varandra löften så kommer du inte att märka något runtomkring dig, det skulle kunna vara en miljon pers där. Det är en häftig känsla du har framför dig. Däremot vill nog gärna era vänner och familj visa att de älskar och lyckönskar er genom att närvara. Utomhusbröllop på en plats där du känner dig trygg kanske kan vara ett alternativ. Frostbrunnsdalen vet jag flera som varit nöjda med. Väljer ni en toastmaster som känner er kommer festen bli lyckad och inte för fokuserad på er två. Lycka till!

 
gästbok och besöksräknare