lördag 16 maj 2009

Isolerad...

JAG blir så less, Johan tog med sig båda mobil laddarna till jobbet så nu är mitt batteri dött och jag kan inte göra nåt åt det.

Jag har haft en jävla skitnatt och skitdag idag.
Först kisseriet inatt sög bra duktigt, sen att behöva tvätta när man är själv hemma och har en hund som inte kan vara själv så vart ju inte det helt enkelt heller.
Eftersom vi tvättar i en tvättstuga på gården.
Elias är grinig bara för att Johan är på jobbet, då blir han alltid extra gnällig.
Han som annars alltid är glad.
Jippiiii!!!!!!

Jag får panik på allt, inte kan jag ringa morsan eller någon annan att komma hit och avlasta mig heller.
Jag blir tokig i huvudet av lite sömn, gnällig bebis och dryg hund...
Alla dom här sakerna får mig att bara vilja skrika rakt ut.

Lägenheten ser ut som ett bombnedslag också.
SUCK!

Jag är så jävla grinig idag så ni fattar inte.
Grinig och trött.
Men jag kan ju sitta i den här lägenheten i mitt kaos och mögla.
Ååååhh!

Jag säger inte att Johan inte hjälper till här hemma för det gör han men efter att först inte låta mig få sova på 2 veckor och sen lämna mig i det här kaoset gör mig skitless.
Jag kan inte andas och inte kan jag städa heller för Elias ska roas hela tiden för annars blir det gnäll.

Att inte kunna ringa någon också stör mig nåt så förbannat.
Om det skulle hända mig eller Elias nåt så kan jag inte ens ringa om hjälp.
Det som jag blir irriterad på var att jag sa åt honom att han skulle kolla så att han inte fick med sig båda mobilladdarna till jobbet. Men det var visst för jobbigt att kolla upp.
DUBBEL SUCK!

Att jag inte fått sovit ut på 2 veckor är för att Johan håller på att ta körkort och då tycker jag att det är viktigt att han får bra sömn så att han är pigg och klar i huvudet när han ska plugga och köra bil.
En gång har jag fått sovit ostört i 3 timmar på 2 veckor, gissa om man blir knäpp.
Jag känner inte igen mig själv, jag blir arg och less på allt.
Människan mår inte bra av så här lite sömn.

Just nu längtar jag bara tills jag får lägga Elias så jag får vara lite för mig själv.
I morgon ska vi på babysim också, ååhhh vad jag känner för det...
NOT!
Men jag kommer pallra mig dit för Elias skull, han älskar ju simma.

Nej nu var det slutgnällt från den här bitterfittan för idag.

Orka, orka, orka...

Tack Jenny för att du fick mig att må bra i en timme idag iaf, tyvärr vart jag lika bitter sen efter vi skilts åt...
Bläh!

Elias Egna Små Ord...

Pappa kom hem så att mamsen blir glad igen!!!!!!!

5 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Åh herre gud, jag vet precis hur du känner dig! Det är pissigt när man inte får sova på nätterna, ingen klarar av det en längre period. =/

stina sa...

åh gumman, vilket skit!

har en vännina som har det likadant, fast hennes man är hemma och är arbetlös. helt galet. de får det verkligen inte att funka.

hoppas du hittar avlastning snart!

till nästa barn kan ju johan vara hemma hälften av tiden ;)
det tänker jag kräva iaf!!!
(förutsatt att jag har jobb då...)

kramis!

Sussi sa...

Okey, Johan ska vara hemma halva tiden faktiskt.
Jag börjar snart att jobba.
I vanliga fall så sammarbetar vi jättebra här hemma men dom här 2 senaste veckorna så har jag liksom glömts bort.
Jag får väl skylla mig själv lite också eftersom det var jag som tyckte Johan skulle få sova ut så att han orkade med att ta sitt körkort.

Men man blir lika less för det :)

Kram kram!

tuffloysan sa...

Huvva.. vad hemskt =/ Och bara en sån sak som att du inte ens har möjlighet att ringa folk. Å som du säger; om nånting skulle hända dig eller lilleman. Låter som ni borde skaffa en hemtelefon =)

Och man blir faktiskt knäpp av att inte få sova under en längre period. Speciellt om Elias behöver bli underhållen större delen av dagarna. Då blir det extra jobbigt.

Och på toppen av detta; det känns juh verkligen inte lättare när man tvingas leva i ett kaos =/ Hade mer än gärna suttit lite barnvakt så du fick lite egentid såna här gånger =)

Men se till att få Elias att sova i vagnen nån dag här, så du får möjlighet att fli upp lite. För bara det kommer nog få det att kännas mkt bättre. Och sen att du unnar dig att sova en stund med honom i sängen. Det har jag gjort nån gång på slutet. =)

Gehenna sa...

Stackarn :( Du får höra av dej om du vill ha sällskap någon gång eller hjälp med något eller om så bara promenadsällskap.

Har du inte mobil finns ju facebook ;) !

 
gästbok och besöksräknare