måndag 23 juni 2008

En trött själ...

Har jobbat hela midsommarhelgen och är helt slut så därför har jag inte hängt här så mycket.
I fredags/midsommarafton så åkte vi upp till Dala-Järna efter att jag slutat jobba kl 22.
Johans mamma bor där nämligen.
Lördan i D-J var kanon.
Fint väder, mysigt att vara med Johans släkt och Alva skötte sig jättebra.
Var lite orolig över det eftersom Johans bror skulle vara där med sina 2 hundar.
Alva älskar ju andra hundar men man vet ju aldrig om dom skulle komma överens.
Men det gick jättebra och det slutade med att en liten 3 månaders pudelvalp bestämde över Alva, hahaha!
Det är min mördarhund det...
Den mesigaste dobermannen som finns.
Alva hade nog en bra dag iaf, hon fick ju vara med 4 hundar sammanlagt, 3 ungar, lukta på hästar och jaga kossor.
Sånt gillar en dobermann.

Det var tänkt att Johan skulle ha Alva i D-J resten av helgen eftersom jag skulle tillbaka på lördagkväll för att jobba natt.
Men Johan ville umgås med sina kusiner och dra ut och fiska osv så det skulle bli jobbigt att ha med Alven, så snäll flickvän som jag är så styrde jag upp att ha Alva på ett annat ställe istället.

Men pga det så förlorade jag mycke sömn, eftersom jag måste ha hand om Alva på dagarna efter att jag jobbat natt också.
Lite smådrygt och det har varit skitjobbigt att jobba natt.
Har fått lov att sova på jobbet, sorry chefen :)
Mitt skiftlag brydde sig inte om det iaf, det var ju tur, dom har full förståelse att jag inte orkar.
I morse när jag kom hem så mådde jag verkligen piss.
Illamående och sjukt trött.

Karln här hemma, som nu har kommit hem gjorde inte morgonen bättre direkt.
Ville skrika rakt ut
-DIN OTACKSAMMA JÄVEL!!!!
Men jag la mig istället och grina lite för mig själv och somnade nästan på stört.
Var för trött och illamånde för att orka med att säga vad jag egentligen tänkte.
Men men, nu har han dragit iväg och jobbat och vi ses inte förens i morgon.
I morse var jag sur på honom men nu saknar jag honom sjukt mycke istället.
Älskar ju att vara med honom.

Men jag är ingen superwomen, Johan.
Förr orkade jag med vad som helst men nu är jag bra trött.
Graviditetens dåliga sida.
Men det är nog det enda som är dåligt också.
Jag mår så bra som gravid, njuter av varje dag och lillkillen har börjat sparka en hel del nu.
Älskar det.

Nej nu ska jag vila lite så jag orkar jobba min sista natt i natt, sen blir det frivecka och Peace and Love. det ska bli såååå roligt...

Slänger in lite bilder från D-J.

Alva låter Baylie, 3 månaders valpen, dricka hennes vatten före henne själv...


Johan med sin mamma Karin...


Johan, min snygging, fiskar...


Alven käkade mest gräs undertiden dom andra fiskade...


Vi...

4 kommentarer:

Anonym sa...

du är bäst, love you. / J.P

Anonym sa...

Ja vet precis hur du känner dig..
Kram

Mia sa...

Vad kul att du har en blogg. Nu kan jag följa dig här istället. =)

imbra sa...

Hej Sussi! Jag vet hur det är med tröttheten när man är gravid. Dom som inte vart gravida kan inte förstå hur trött man kan vara, och att det nästan känns som en sjukdom. på det är man dessutom extra känslig. Men jag tror tröttheten är en förberedelse på alla nattvak man senare ska klara av, även om man får helt underbara hormoner för att klara sig igenom dem. Jag är sjukt beroende av oxytocinet, och somnar som en stock av det. Ska nog amma hela livet, så jag får fortsätta sova (har innan jag fick barn haft svåra sömnproblem!). Puss på dig! / Malin

 
gästbok och besöksräknare