onsdag 16 juli 2008

109 cm

Igår roade vi oss med att mäta mina mått lite överallt.
Shit, vad stor jag har blivit.

mina mått som en tränad matchboxare vid 65 kg var:
mage: 82 cm
rumpa: 98 cm
bröst: 85 cm
överarm: 28 cm

Då...


mina mått som gravid tjej i 25 veckan, vid 80,04 kg är:
mage: 103 cm
rumpa: 109 cm, hahahaha! 11 cm mer än innan, shit!
bröst: 99 cm, ser ut som värsta bimbon nu ju, haha!
överarm: 33 cm och det är verkligen inte muskler som gjort dom större.

Nu...


Jäklar vilken skillnad det är men det ska det ju vara också.
Anledningen till att jag har sån stenkoll på alla mina mått är för om man är matchboxare så måste man hela tiden ha koll på sin vikt och sina mått så att man inte glider iväg åt nåt håll.

Var till barnmorskan idag.
Alla värden såg bra ut, måste börja äta järntabletter nu dock.
Men det förstod jag ju att den tiden skulle komma.
Jag har varit lite orolig över att lillkillen inte sparkas särkilt ofta längre.
jag får sova hela nätterna och på dagarna är det inte heller sån fart på honom.
Så barnmorskan skickade oss till Falun direkt för att kolla så att allt stod rätt till.
Så idag fick vi se den lille igen :)
Men på ultraljudet så var det full rörelse och allt såg jättebra ut.
Jag har helt enkelt bara tur som har en lugn bebis som följer min sömnrytm.
Lucky me :)

Men vilken service det är när det gäller gravida, trodde aldrig att man kunde få en tid samma dag. Killen som kollade ultraljudet åt oss var nog också boxare för han sa:
-Jahapp, då får vi se om lillkillen boxas lika mycke som mamma :)
hmmm, drygt när man inte känner igen folk tillbaka...men han hade fläskläpp så han var nog en boxare han med.

Nästa vecka ska jag iväg till nån slags hjärtläkare också. Mitt hjärta tripplar till ibland nämligen så det ville dom kolla upp. Mitt hjärta har alltid tripplat så länge jag kan minnas men nu är det lite mer intesivt än vanligt så det är bra att dom kollar upp det tycker jag.

Nej nu ska jag sova lite, ska jobba natt i natt nämligen.
Lite bilder från idag också såklart, från hundgården:





Oj, vad rund man börjar bli i ansiktet också, haha!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att dom kollar upp allt. Kram

Mia sa...

Vilka skillnader på måtten! =) Men det positiva är väl att du förhoppningsvis kommer tillbaka till dina "rätta" mått efter att lillkillen dykt upp.

Jenny sa...

Ja det var skillnad på mått... Men är det inte det som är grejen när man är gravid? Och jag kan nog garanterat säga att du hittar tillbaka till gamla formen efter sen! =) Kram kram!

 
gästbok och besöksräknare