onsdag 2 juli 2008

Villkorslös kärlek!

Alla strävar vi efter villkorslös kärlek.
Men det är inte alltid så lätt att få.

Genom ett djur kan man få det, speciellt av en hund som älskar en trots alla brister som finns osv.
Alva skulle ALDRIG sluta älska mig och Johan.
När man får ett barn so får man den sortens kärlek också såklart :)
Jag kommer älska lillkillen hur han än är.

Men till ens partner är det svårare.
Jag känner att jag kommer älska han för alltid, det finns inget som skulle kunna hindra det.
Han är den enda för mig.
Men, hahaha, det finns alltid ett men när det kommer till ens partner.
För om ens partner skulle göra något dumt som att tex vara otrogen osv då försvinner ju den där kärleken.
Så är då kärleken verkligen villkorlös?
Den är ju inte det.
Men sjujävlar vad jag älskar honom...
:)

Han är min drömkille, han är mitt allt, min värld, den underbaraste som finns.
och han är en jävel på att sova, haha!

Nu ska jag väcka honom så jag hinner få se honom och får pussa lite på honom innan jobbet.
Vi skulle behöva dra ner på stan och köpa en ny mobil åt honom också eftersom den andra fick sig ett litet bad i toaletten i förrgår och fungerar inte alls nu.

So long!

Här sitter älsklingen med syrran...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sant...särskilt det där med partnern...man kan ju säga "jag kommer alltid älska dig"..men är det verkligen så? Inte om man blir sviken tillräckligt många gånger...ett barn eller en hund sviker ju aldrig en...så du har så rätt..DET är villkorslös kärlek!

Anonym sa...

Fast det är ju ändå dina förhoppningar o förväntningar på din partner som gör att du kan bli sviken o tappa kärleken. Även om jag själv inte lever efter det mottot (för det är sjujävla svårt för att inte säga omöjligt), så är det ju faktiskt så det är. Trist men sant! Man lär sig mycket intressant på Nudax ;)

ErikaSH sa...

Så sant så! Ta det lugnt med jobbet nu o slit inte ut dej.. Kramis

 
gästbok och besöksräknare