lördag 4 juli 2009

8 månader och 33 år

Idag blev Elias 8 månader och jag fyllde visst 33 år.
Vad tiden går fort.

Alla som mammabloggar brukar ju skriva ner lite vad bebisarna klarar av osv vid sånna här tillfällen. Jag skriver det nog mer för att jag själv ska komma ihåg. Jag vill ju kunna berätta för buspojken vad han hade för sig för hyss när han blir äldre.
Så ni som vill kan ju hoppa över att läsa det snestilta för det kanske inte är så kul för er att läsa.

Vad kan Elias?
Han kan kräla, försöker krypa lite men han tar sig så bra överallt krälandes så vi får se om han börjar krypa. Han älskar att säga bö, bö! dada! pappa!
Han älskar sin pappa och är alltid glad när han får se honom. Fast Elias är alltid glad förutom när han är trött och hungrig såklart.
Han är jättejobbig med sin nalle när jag nattar honom, den slänger han fram och tillbaka, sen när han blir trött på det så slår han mig på armen och river mig i ansiktet för att sen somna.
Han somnar alltid utan gråt. Elias ammar bara på natten så han håller fortfarande morsan/mig vaken på nätterna.
Suck!

Elias älskar musik, speciellt Erik Runesson. Sätter vi p
å honom när vi åker bil så njuter Elias och tittar ut genom fönstret. Det är skitbra att ta till om Elias är ledsen i bilen, då åker den cd:n på och han blir tyst och lugn.
Elias äter gröt och vanlig mat som är puread såklart.
Han är fortfarande mjölkprotein allergisk. Han somnar oftast vid 19-20 tiden.
Han tittar ofta på sina egna händer, på sin vänstra hand så håller han ofta fingrarna som Spock...
Elias älskar att bada, plaskar som en tok. Han är helt orädd och börjar sällan gråta för att han ramlar osv.
Lillkillen sitter jättebra och tar sig från sittande till krälning utan problem.
Våran lilla krigare har ofta något rivmärke eller blåmärke eftersom han är en vilde, hihi. Elias har väldigt mycket energi, man måste ha koll på honom hela tiden för han har alltid en massa hyss på gång.
Om ni bara visste hur mycket jag älskar den här lilla krabaten.


Love!

Nu över till vanlig blogg igen.
Har hängt med Hortis och hans två ungar på Kupolen idag.
Min bästaste Hortis bjöd på lunch, han är den snällaste.
Är så glad över att han är min vän. Är så imponerad över hur han tar hand om alla sina barn.
Han tar sig verkligen inte för att göra saker med dom hela tiden trots att dom är hur vilda som helst. Cred till dig...

Mamma har varit här också, hon kom med jordgubbar och paket...
Sen så fick hon vara lite barnvakt medans jag handlade och tog ut Alven på promenad.
Mammor är bra att ha.

Idag har det varit riktigt drygt utan Johan.
Eftersom Elias är helvild så måste man hela tiden ha koll på honom och då blir det riktigt drygt att ha Alva. Så idag har det inte varit någon bra Alva dag.
Hon har iofs inte misskött sig men jag har inte orkat med henne idag.

Johan kommer kanske hem inatt istället för i morgon.
Han har inte haft det lätt på sitt jobb idag så alla tankar till honom.
Fattar inte hur han orkar...

Nej nu blir det att göra ingenting tills jag somnar.

Kram på er alla och tack för alla gratulationer jag fått idag.
Ni är bäst mina vänner är så glad för att jag har er.


Elias Egna Små Ord...

Idag har jag fått varit med mina vänner Felix och Felicia.
Det var super, dom är så roliga.
Sen kom mormor hit också och vi fick alla ett paket, Alva också, hihi!
Jag fick ett pussel, det var superkul.
Men det som var mest kul var att kladda jordgubbar på hela mig och pusslet, hihi!
Det var ett av mina bus för idag.
Jag är så trött så jag orkar inte skriva mer.

Kramisar på er!

7 kommentarer:

Annah - mamma till finaste pärlan Chloé sa...

Tycker det är superkul att läsa om vad andra bebisar kan :D.
Chloé är också jättejobbig när hon ska sova, har en snuttefilt hon ligger och drar över huvudet hela tiden och blir helt energisk haha.

Mjölken sinar inte bara för att man endast ammar på nätter? Är lite orolig att den gör det. Men inte på dej?

Kram

Gehenna sa...

Jag är lite kär i Elias! Kom förbi ok någon gång så jag får nypa i hans kinder !:) Så kan du få se min brutna tå ! Haha!

ErikaSH sa...

Grattis (lite i efterskott..)!! Kram

Soya ★ sa...

Vill önska grattis i efterskott.
Kom hem från Galan för nån timme sen och missade gratta igår, sorry.
Kram vännen

Gehenna sa...

Ne bara ok !
COREY IS MINE!!!!!!!! :p ;)

Gehenna sa...

Vad jobbar din karl med föresten? Står jämt om hans jobb så jag blir nyfiken :)

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Stort grattis i efterskott!!! :)

 
gästbok och besöksräknare