torsdag 9 juli 2009

Omplacerad

Alva har nu äntligen fått en ny familj.
Så på onsdag nästa vecka så lämnar jag henne till uppfödaren.
Dom som ska ta över Alva bor i Tyskland och den här familjen låter hur bra som helst.
Alva kommer få det så bra :)

Vackraste Alva ska bli tysk...

Måste maila den andra familjen som vi också hade och berätta att dom inte får ta över Alvis.
Jaja...

Johan har varit i Dala-Järna igår och han är där fortfarande, han kommer hem ikväll.
Han har fått lekt lite med sin kusin och sina vänner eftersom jag ska leka lite med mina vänner nu på lördag.
Då ska jag dricka alkohol för första gången på 1 år och 10 månader, jag ska på Erika´s och Pelle´s bröllopsfest nämligen.
Det ni...
Men sen tar det väl nåt år igen tills jag kommer dricka eftersom vi är väldigt sparsamma på drickandet i den här familjen.
Alkohol är rätt onödigt egentligen men någon gång ibland kan det ju vara kul att få vara full.

Mycke som snurrar runt i skallen nu, Alvis grejer ska packas ihop och burar och sånt ska säljas eftersom vi inte her någon användning av det.
Folk ringer som tokiga på bilen och vill ha den, vi satte nog ut ett för billigt pris, hmmm...
Jag ville ju bara bli av med den så då fick det bli så.
Men jag min klant har tappat bort mitt registreringsbevis del 2 i flytten så jag har beställt ett nytt sånt men inte fått det än...
Jaja, allt ordnar sig nog.

Ha det gott alla i det underbara vädret, man blir så lycklig av sånt här väder :/

Mysmorgon med min kille, här håller jag på att få en monsterpuss från Elajas...


Elias Egna Små Ord...

Igår kom jag på en ny grej, blinka i och med att jag ler.
Mamma säger att jag ser ut som ett riktigt scharmtroll när jag gör så.
Så den ska jag köra nästa gång jag ser en gullig tjej, hihi!
Kalle, det man gör är att man blinkar jättelänge och sen så ler man stort, det är jätteskojsigt och tjejerna kommer smälta, whohooo!
När du lärt dig det så ska vi ligga vid din pool och be mamsen bjuda in lite tjicks så ska vi blinka järnet, OK?!

Kolla in mina fina sockeplast...

Jag vaknade i morse med ett leende som vanligt sen kikade vi på barnprogram jag och mamma i sängen, det var mysigt.
Sen hörde vi hur Alva spydde så då fick jag och mamma lov att gå upp.
Hon hade tuggat i sig för mycket tuggben, bus Alva.

Har plåster på min ena fot nu.
Jag har slitit bort skinnet på ena foten när jag krälat mig fram, kanske dags att börja lära mig krypa nu då. Vi får se...

Hej så länge, nu blir det att sova lite middag...



Vi käkar frukost ute på altanen varje dag nu när det är sommar, det är mysigt och kuligt...

2 kommentarer:

tuffloysan sa...

Hahah.. Oliver har åxå skavt bort skinn under fötterna när han ålar sig fram. Men nu den senaste tiden har han mer och mer börjat krypa på riktigt. Så det är kul =) Krypningen kommer nog där åxå så småningom =)

Soya ★ sa...

Auf wiedersehen Alva!
<3

 
gästbok och besöksräknare