söndag 29 mars 2009

Babysim och sånt

IDAG har det varit STORA tvättdagen.
Massor med tvätt vart det visst.
Elias har börjat vakna vid 7-8 tiden så vi gick upp då och började tvätta nästan på en gång.
Johan fick sova någon timme till.

Vi har varit på babysim idag.
Elias tyckte nog det var väldigt spännande.
Han var så duktig så :)



Nu äntligen sover lillkillen, han hade lite svårt för att somna.
Han var nog lite upp i varv efter badet och sen åkte vi hem till Carro och där var det två små frallor/hundar som också var jättespännande såklart.

Så för första gången idag sätter jag mig framför datorn.
Johan spelar spel han.
:)


Elias Egna Små Ord...

Hej för första gången.
Min bästa vän Kalle skriver sin egen blogg så jag tänkte härma honom och skriva lite saker från min synvinkel i min mammas blogg.
Det var okey med min mamma sa hon.

Idag vaknade jag kl 08:15, jag gjorde precis som jag brukar.
Knölar lite extra i sängen tills mamma vaknar och när hon kikar ner på mig, jag ligger oftast vid hennes armhåla, så slänger jag på mitt gulligaste leende.
Det gör jag för att det är så kul att mamma vaknar för hon myser jämt med mig på morgonen i sängen då.
Hon masserar mig också så att jag blir att bajsa.
Men i morse ville jag inte bajsa.
Det gjorde jag inte på hela dagen för mamma hade glömt att ge mig min magmedicin.
Men på kvällen sen efter att jag vägrat somna så sket jag ur mig ett stort lass när mamsen hade mig i bärselen, hihi!
Det tyckte jag var kul :)
Mamma fick till och med lov att byta body på mig för det var bajs överallt.
Hoppas inte mamma glömmer min medicin igen för jag har längtat efter att kunnat få bajsa heeela dagen.

Det var kulit att bada idag föresten.
Jag tycker jag var bäst i våran grupp, dom andra bebisarna verkade inte så vana med att bada.
Dom har nog inte turen att deras pappa jämt badar med en som jag har.
Pappa badar ofta med mig i Maserhallen när mamma tränar boxning.
Mamma tror att det är för att vi flörtar med tjejer, hihi!
Fast hon säger att det gör inget om det är så för hon litar på pappa.
Å jag tänker inte skvallra på pappa, hihi!
Mamma var så glad hela tiden när vi badade, det var lite tråkigt att pappa inte kunde vara med i bassängen. Han är ju nytatuerad så han tog kort på oss istället.
Det bästaste med simningen var när mamma höll om mig och sjöng, min lilla mysmamma...

Här sjunger mamma för mig...

Kolla in Kalle mina snygga badbyxor med nyckelpigor... snygga va?

Nej nu tog mamma fram bärselen igen och okey morsan, jag ger mig, jag somnar väl då.
För egentligen är jag jättetrött men det har ju hänt så mycket idag så då blir det svårt att somna.
Innan jag somnar så vill jag bara säga att två jättesöta hundar pussade på mig idag.
Jag tyckte den ljusbruna var finast, henne fick jag klappa lite på till och med.
Dom sa att hon var pussgalen men hon var inte det.
Hon var jättesnäll mot mig, hon heter Dolly och förutom våran Alva så är hon den finaste hundtjejen som finns.

God Natt!

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare