måndag 30 mars 2009

Oj, då...

NU råkade vi visst sova bort hela dagen.
Jag har varit sjukt trött och Elias har varit jättegnällig så efter att mamma varit här så la vi oss sov.
Det var kl 16:00 det, nu är kl 19:14...
Så kan det gå.
Det var kul att ha morsan här, behövde ett avbrott på allt gnäll här hemma.

Det börjar bli rätt ohållbart med Alvis nu.
Jag orkar inte så mycket längre med det här.
Det känns som om att varje dag är en kamp för att orka hinna med henne också.
Så ska det inte vara, jag tycker inte det är kul längre.
Måste nog kolla upp om intresset för henne finns kvar hos den där familjen för annars måste jag börja leta vidare, orkar inte med flera månader till med det här.

Nej nu måste jag nog fixa nåt käk, jag som hatar att laga mat.
Ännu en dag som man inte fick något gjort då :)


Elias Egna Små Ord...

Mamma är nog lite less på mig idag för hon försöker få mig att sova hela tiden.
Idag efter pappsen dragit försökte hon få mig att somna.
Jag tyckte det var mycke roligare att sparka av oss täcket, hihi!
Jag sparkade och mamma drog på oss täcket igen.
När mamsen gav upp och struntade i täcket så sparkade jag på henne istället.
hahaha!
Fast sen råkade jag visst somna för nästa sak jag kommer ihåg var att jag vaknade med en MEGA baja i blöjan.

Sen var mamsen så tokig och fick för sig att vi skulle ut med vagnen.
Vad tar hon mig för?
Klart jag inte ville sova i den alldeles efter att jag hade vaknat.
Så jag skrek i 40 min, dumma mamma.
Gör inte så igen.

Mormor var här idag.
Hon är lite läskig ibland tycker jag, då drar jag till surläppen.
Mamsen skyllde på att jag var trött för att inte såra mormor.
Men jag var faktiskt inte alls trött.
Jag kanske helt enkelt tycker att det är lite läskigt men andra människor ibland.
Fast när mormor visslade så blåste hon så mycke luft på mig då blev mormor rolig.
Hon var rätt dålig på att vissla men en massa luft i ansiktet är ju jättekul.
Mer sånt mormor, hihihi!


Mormors knä smakar gott...

Mormor var inte hela tiden läskig...

Hörde en stor SUCK från mamma nu, hon mumlade om att byrackan måste ut, hihi!
Hoppas jag får sitta i bärselen nu för efter 3 timmars sömn som vi nyss vaknade upp ur så vill jag inte läggas i vagnen igen.
Nu har vi sovit nog tycker jag.

Mamma verkar lite nere idag, när mamsen är lite nere då blir jag lite gnällig.
När jag blir gnällig så blir Alva ledsen och dryg mot mamma.
Jag saknar pappi, det är det jag tror mamsen gör också.
Varför sitter hon annars och försöker intala sig att ett äpple blir bra till middag ikväll.
Det är pappi som lagar maten här hemma ju.
Hon saknar pappas mat, jag saknar pappas bus.
Han får mig att skratta så mycket så jag kissar på mig nästan, hihi!

YES, bärselen kom fram...
Hej då så länge!

3 kommentarer:

Ciliah sa...

Vet precis hur du känner dig med lilla vovven. Har samma dilemma här, men ingen som verkar vara intresserad av henne. *suck*

Ciliah sa...

Det är samma som gäller här. Hon får bo kvar tills vi hittar någon som vill ha henne. Det är en Shar-Pei, förresten.

Ciliah sa...

Flera olika faktorer, men bland annat att vi har en hel hög (4) stora ungar som ska köras till aktiviteter och hjälpas med läxor varannan vecka och sen klarar jag inte av att gå med henne och barnvagn för jag har blivit helt kass i en axel, så hundstackaren får knappt någon motion :(
Hon skulle behöva komma till någon som har full fokus på henne och inte på tusen andra saker.

 
gästbok och besöksräknare