onsdag 17 december 2008

Fika x 2

FÖRST var jag hem till mina kära vänner Malin och Hortis på fika.
Jättetrevligt och mysigt.
Malin är världsbäst, hon är så go och bakade mjölkfritt åt mig bara för att jag skulle komma.
Helt otroligt, jag fattar verkligen inte hur hon hinner med allt och orkar hålla på så som hon gör.
Så jag fick världens goaste kakor och lussebullar.
TACK!
Måste få receptet av dig vännen så jag kan baka till mig själv så jag få äta något gott i jul.
Eller så chansar jag i jul och hoppas Elias klarar av det.
Vi får se.

Jag har nämligen provat äta mjölk i några dagar nu och koliken har inte kommit tillbaka men Elias är lite mer gnällig och han spyr mycke mer nu efter jag ammat honom.
Det kan vara mjölken eller bara ett samanträffande.

På kvällen igår så var jag hem till Carro på julfika.
Vi var 7 tjejer + Elias.
Jättemysigt det med.
Samtalsämnena blev allt från spyor till giftermål i Las Vegas :)

Sen vid 23:30 typ så hämtade jag älsklingen som var i Falun och hade tatuerat sig.
Skönt att han är hemma, synd att det bara är för idag.
I morgon åker han igen och kommer inte hem förens på måndag :(

Nej, undras om jag ska försöka sova igen.
Elias somnade tydligen om den lilla skrutten.

C ya!


7 kommentarer:

Soya sa...

Men gud va söt han är, lilla sötnöten!

Vilken bra kompis som bakar bara för dig :D

Vart tatuerar sig Johan nånstans?
kram

Anonym sa...

Sicken sötnos ni har =)

Ah, jobbigt att inte kunna äta mjölkprodukter då. Hur känsligt är det då?

Anonym sa...

Men åh sötbebi!

Ja det är ganska så drygt, är visserligen supertrött nu och skulle kunna sova ett tag. Men känns så fel att göra det på dagen, men går det inte då så kanske det är lika bra :)

KRam!

Anonym sa...

vilken snygg kille..:) sova sött kan han ...:)
ja tänk så mycket en så liten människa kan bestämma över oss vuxna.. till och med när vi får sova eller om vi får sova överhuvudtaget..:)stina har varit väldigt hygglig mot oss enda sedan födseln så det är första "vara vakna " nätterna för oss.. så jag ska väl inte gnälla, men lite jobbigt är det allt. idag har hon sovit 3½ isträck som kompensation, haha..
kram kram

Anonym sa...

Ah ok.. ja men får hoppas att skrikandet inte kommer tillbaka då iaf =) Förstår du vill va lite försiktig, när du vet på ett ungefär vad som kan utlösa det.

Jo men det är juh sjukt vad skönt det är att verkligen få avreagera sig ibland. Man mår som en prins sen hahha.

Soya sa...

Ja jag förstår att det måste va skittufft att vara ensam dygnet runt i 4 1/2 dygn, jag känner mig väldigt bortskämd när jag hör det :(

Räkmackan va super
Gör en du med :)

Kram Kram

imbra sa...

vilken fin body han sover i på korten, tror minsann den är köpt av mig =) Ska ta och maila över recepten till dig nu! Kram!!

 
gästbok och besöksräknare