söndag 7 december 2008

Tappat bort...

JAG tror jag har tappat bort mig själv lite sen jag blev gravid.
Förut så tog jag allt lite lättare och inte så allvarligt på allt som jag gör nu.
Jag var nog lite mer possitiv och glad förut känns det som.
Vill komma tillbaka dit och sluta vara så allvarlig.

Hade en stund igår då jag och Johan tog oss 5 minuters luftpaus ute som jag kände igen mig själv igen. Vi tramsade i snön och insåg då att det var länge sen jag skrattade på det viset.
Nej skärpning på Sussi nu :)

Vi har legat sjuka i helgen så jag har inte orkat varit ut på internet.
Johan är fortfarande jättesjuk men jag mår bättre nu.
Att amma är possitivt för ens hälsa.
Mycke bra det.

Såg att jag fått en utmärkelse av Soya, blev superglad.
Jätteglad blev jag...
Hon är så go, ska bli kul att fixa till dreads på henne sen.
Oj, vad vi kommer prata en massa strunt då :)

Elias skriker fortfarande inte på nätterna, att sluta med mjölkproteinet har varit super.
Nu njuter jag av varje dag som vi får ihop.
Älskar min son så himla mycke.
Han har börjat le lite nu, är så söt när han ler.

Puss puss!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jo men det tror jag också, absolut. Man uppskattar dom bra stunderna extra mkt när man mest haft det jobbigt tidigare. Hoppas bara att det blir bättre för er framöver nu. Å du/ni lär juh va härdade nu, så om han får skrik och grinperioder framöver så kommer ni fixa det bra tror jag =) Jo här går det frammåt, lillemannen åker vagn utan problem nu igen =) Sittvagn då.. Sitter å kikar runt å verkar nöjd med det =) Dock MÅSTE vi börja med lite tyngre mat åt honom, för han blir inte längre mätt på mig. Så om man råkar vara ute för länge med honom så vaknar han tokhungrig efter ca 2 timmar. Å då är man inte så tuff längre hahah.

Anonym sa...

Vet du, jag har heller inte varit så himla glad efter jag fick barn. Mycket är jobbigt, allt är en omställning och man får aldrig bara vara. Det är alltid någon som behöver nått från en och det kan vara väldigt påfrestande. Nu är jag gladare och allt är lättare och roligare. Stella är mycket roligare nu när hon gör väldigt synliga framsteg.

Längtar också tills vi ses. Hoppas vi hinner ses en sväng över jul med. Kanske en fika?

Min systerson tål inte mjölkprotein heller och min syster fick göra liks som du när hon ammade. Att undvika massa olika matvaror. Nu är Nils 2,5 år och syrran har numera blivit proffs på hans allergier.
Hennes blogg: http://simplyme.blogg.se

Du kan ju alltid höra om hon har några bra råd.
Kram

Soya sa...

Tips på länkar om mjölkproteinallergi:
http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38403330.html

och min systers blogginlägg:
http://simplyme.blogg.se/2008/november/fran-och-med-imorgon-mjolkproteinfritt-och.html

Anonym sa...

Precis! Speciellt inte sådana dagar när man själv behöver en liten pepp också. :)

helgen har varit kanonbra!
skönt att läsa om att det går bättre för er också, finns inget jobbigare än när minstingen bara skriker, man känner sig så hjälplös!

kramkram!

Anonym sa...

Ett till länktips: http://www.familjeliv.se/hem/k_kavat/blogg.php

kram kram

 
gästbok och besöksräknare