söndag 14 december 2008

Sovmorgon

JOHAN bad om att få sovmorgon idag så då har jag tagit om hand både bebis och hund nu.
Var på en promenad i över en timme nyss.
Då träffade vi Lotta med sina rottweilers, våran träning med Alva fungerar faktiskt rätt bra.
I vanliga fall så hade Alva skällt helt hysteriskt men nu satt hon ner med vissa feltramp ibland.
sen provade vi att gå ihop men då började Alva skälla, fast mer stressskall än argt.
Efter ett tag slutade det dock och vi kunde gå bra brevid varandra.
Mycke bra träning för Alva och jag blev helt slut, hahaha!

Är såååå jävla otränad...

Mitt bröst är nästan bra idag, har inte alls lika ont.
Det har gått bra för mig att låta Elias tuttat i natt också så i morgon är nog all smärta borta :)
Tack för alla tips jag fått.

VARFÖR bloggar man egentligen?
Det kan man ju undra, en del gör det för att söka bekräftelse, andra för att dom har något att säga och en del gör det för att finna nya vänner osv.
Förr, innan jag träffade Johan så var mit liv lite upp och ner om man säger så.
Då skrev jag i en annan blogg och i den skrev jag mest för att få ur mig all min ilska och alla mina känslor. Det gjorde jag så att jag skulle få höra av andra att det var synd om mig och att dom förstod varför jag mådde som jag mådde.
Då behövde jag få den uppmärksamheten och stödet från andra.
Så är det inte nu.
Nu skriver jag mest för att jag hoppas andra tycker det är kul att läsa och att dom kan känna igen sig själva i mig. Framförallt skriver jag för att dela med mig av mina erfarenheter som gravid och nu nymorsa.

Så att ge "awards" och sånt är inte riktigt min grej. När man ger awards så vill man ju vara snäll i första hand och visa att man uppskattar den personen men i samma veva så tror jag iaf att den personen hoppas på att få awards tillbaka. Man söker bekräftelse helt enkelt.
Vilket jag inte ser något som helst fel i att göra men det är inte därför jag är här i bloggvärlden.
Och tänk om jag skulle glömma ge en "award" till någon som faktiskt kanske hade förtjänat en, det skulle vara ganska typiskt min grej att råka göra det och på så vis såra någon i onödan.
Så ni får inga awards från mig :)

Men därför tänker jag skriva så här i stället för att slänga ut en massa "awards" till folk.
Dom bloggar jag följer slaviskt varje dag är dom bloggar som står på min sida där har jag några av mina närmaste vänner osv. Men jag måste nog säga att jag framförallt följer Soyas blogg. Hon är en bra tjej som har hjälpt mig mycke genom min graviditet och även under tiden som nymamma. Uppskattar hennes ärlighet och sätt att skriva på.
Ser fram emot att träffa henne snart.
Genom hennes blogg har jag hittat några bloggar till som jag inte kan slappna av under dagen om jag inte har fått läst dom, sjukt va, hahaha!
Det är TuffLoysan, Stinas munbajs, Carpe Annah, En bulle ur ugnen
Mycke roliga, bra och ärliga bloggar.
Alla har vi vår egna anledning till varför vi bloggar, varför just du gör det spelar ingen roll, huvudsaken är att du bloggar så jag har nåt att se fram emot att läsa varje dag :)

Nu är kl 11:38, tycker ni min älskling har fått tillräckligt med sovmorgon nu?
Det tycker jag iaf.

Puss puss!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haah.. hoppas du också får nån välförtjänt sovmorron ibland, när du ställer upp och ger gubben din det =)

Håller lite med om det där med awards hit och dit. Samma med kommentarer. Vissa nästan kräver att man ska kommentera. Och gör man inte det.. ja då lösenordsskyddas bloggen, och bara dom som ständigt kommenterar får tillgång till lösenord. Känns lite som att det bloggas bara för kommentarernas skull.

I mitt fall så bloggar jag endast för min egen skull. Skiter fullständigt i om jag har något intressant att skriva om. Vill folk inte läsa så bryr jag mig inte så mkt i det. Bryr mig inte om att "hacka" på folk för att dom inte kommenterar. Bättre att slänga in en kommentar när man verkligen har något att säga.

Hoppas tutten blir bra snart. Ha en mysig 3dje advent. (för visst är det 3dje idag va..?) Hahah. Dålig koll.

Anonym sa...

Men åh så himlarns gullig du är! :)
Glad jag blir!

Det skulle vara jätte praktiskt om man kunde bestämma, och ännu bättre om bebisen kunde berätta när det väl är dax. Har fortfarande småvärkar och sammandragningar. Tycker det kan hända något mera nu eller att det kan stanna upp helt, nu vet man ju inte alls vad man ska göra.
Skönt att läsa att tutten blivit frisk förresten, ska bli spännande att få känna sånt där själv sen. Man har ju inte en anning om hur det känns förren man själv "provat". Jag är nog lite knäpp som ser framemot att få känna allt som gör ont och se hur ont det gör haha.

Det du skrev om uppmärksamhet och bloggar tror jag stämmer bra. Jag hade också en annan blogg tidigare som jag skrev om mörka tankar osv, där jag ville att folk skulle tycka synd om osv. Nu är det fritt från sånt och graviditet och vardagsliv istället. Ett sätt att hitta nya vänner på är det för mej :) Synd bara att alla ska bo så himlarns långt bort :(.

Ha en bra dag!
KRAMA!

Anonym sa...

Kan juh hoppas att ni redan haft det jobbiga med Elias, och att framtiden bara bjuder på glada dagar =) Iaf till störst del. Här hade vi det juh så lättsamt i början, han sov oftast hela nätterna och vaknade inte för mat förrän mellan 5-8 på morronen. Men nu får man igen det. Men jag hoppas verkligen det är en period. Jag har inget alls emot om han vill äta på nätterna.. men allt annat onödigt gnöl och nappen som åker ur hela tiden.. sånt slipper jag gärna =) Det är juh sånt som tar kål på en så småningom.

Jenny sa...

Där satt du mig på pottan stumpan! Varför bloggar jag? Ingen aning! Kul att skriva av sig och få berätta lite va som händer in ens liv... Och hoppas att folk tycker det är liiiiite intressant att läsa iaf... Du har ju iaf massor att dela med dig runt allt med Elias. Så som andra hjälpt dig med sin blogg gör säkert du med din nu. Du är toppen!

Love u!

Soya sa...

Jag bloggade från början för att synas och få bekräftelse, ja lite nu med faktiskt men största anledningen har blivit att få nya vänner och att min familj och mina vänner ska kunna se hur vi har det och vad vi gör trots 54 mil emellan.

Dina ord värmer MER än alla bloggawards tillsammans, för jag vet att dom är sanna!

KRAM

Anonym sa...

Nämen!? Åh vad glad jag blev nu. Tack! :)

Grejen med min blogg är att delar av den ska bli en bok till Charlie. Så att han kan följa sin egen "resa" ända från början.

Det är bara en del av det. Den andra är för att jag tycker det är så himla kul och för att jag får utlopp för min kreativitet.

Och den sista anledningen är för att familj och vänner som bor långt bort och som vi tyvärr inte träffar så ofta ska kunna följa vår vardag.

Du förresten! Skönt att tutten är bättre!

Kramelikram

Anonym sa...

Oj oj oj, är det inte DU som ska få sovmorgon när din sambo äntligen kommit hem... Han har väl sovit på nätterna antar jag??? Nu jäklar är det du som ser till att få sovmorgon resten av veckan ;-) Kram

 
gästbok och besöksräknare