lördag 20 december 2008

Katastrof

IGÅR var en riktig katastrofdag.
Jag kände mig deppig och ensam.
Alva var skitdryg, så pass dryg att jag var nära att ge bort henne till första bästa som hade erbjudit sig.
Elias ville inte sluta skrika från eftermiddan till vi gick och la oss.
Han somnade i vagnen när jag var ute och gick med honom men så fort jag kommit in så börjades det igen.
Var riktigt less på mitt liv igår.
Men idag ska det bli bättre.

Elias tränar mycke mer gym än sin morsa, orättvist :)

Har legat och myst med lillkillen i en halvtimme för ett tag sen.
Älskar honom nåt kopiöst mycke.
Jag gnäller oftast här i bloggen om min livssituation och glömmer skriva hur mycket jag älskar den här lilla skrutten som vi fått.
Jag skulle offra mitt liv för honom, så mycket betyder han för mig.
Hur som helst, sen ammade jag honom efter att jag tvättat rent honom och nu ligger han faktiskt i sin egen säng och sover. Helt otroligt...
Får se hur länge det håller.

Måste till ett apotek idag, Elias medicin mot koliken är slut.
Den ena iaf och det var nog därför det skreks så mycke igår.

Elias somnade i sin sitter igår, det har aldrig hänt förut...

Fan va jobbigt jag tycker det är att Alva måste bli så dryg när allt annat är jobbigt, det är jämt så. I sånna lägen kan jag bli så arg på henne så om man inte hade haft spärrar i huvudet så hade jag velat slagit ihjäl hon. nu tog jag i lite, eller rätt mycke, men jäklar vad arg jag blir på hon.

Nu ligger hon dock på soffan och är hur go som helst.

När hon är så här är hon inte till salu...

Jag tror att hon blir så där dryg när Johan är borta, för då får hon nästan ingen uppmärksamhet av mig, iaf inte när Elias har sina dåliga dagar och Johan som alltid kelar med henne finns inte här.
Jag sitter ju oftast med Elias i knät så jag kan ju inte kela.
Jaja, alllt det här blir nog bättre ju äldre Elias blir.

Nu blir det frulle, ska sitta och tänka, drömma och sakna älsklingen lite.
2 1/2 dag kvar.
Blä!

5 kommentarer:

Anne sa...

...visst är det härligt med katastrofdagar... Då är de andra dagarna så mycket mera värda..;)

Vi har också en hund, en Chinese Crested Powder Puff, en liten ämlig sak. Han blir otroligt jobbig när det är något strul hemma. Det är precis som om han ska ta på sig lite elände så jag inte tänker å det som faktiskt stör mig...

Ha en go dag, Kram Anne

Anonym sa...

gud vilka fina bilder :) 2 dagar kvar nu Love. Johan

Soya sa...

Det är bra att du "spyr" ur dig lite, det mesta brukar kännas lite bättre då.

Låter ju helt underbart att han somnat både i sin egen säng och i sin babysitter, sånt är lyx!

KRAMKALAS

Soya sa...

Halloj, ja vi promenerar inte så mycket som vi borde, men det beror ju på att jag har varit och är sjuk mest. Annars leker vi här hemma, hälsar på svärisarna och kompisar. Åker in till stan ibland.

Kram

ivaron sa...

Det är sådär att vara mamma, en balansgång mellan fullständigt vansinne och euforisk kärlek. Vissa dagar vill man helst hänga sig, nästa dag har man aldrig varit så kär i sina små som nu. Är det inte konstigt? Ett underbart ögonblick med barnen kan väga tyngre än 10 pissiga dagar. Det är tur det, annars skulle man nog aldrig orka.
Trevlig helg.

 
gästbok och besöksräknare