tisdag 21 april 2009

Mätt???


TROR inte min bröstmjölk räcker till lilla Elias på nätterna längre.
Inatt var han jättedryg igen, tog tutten och släppte den lika fort hundra gånger på raken.
Jag tröttnade och gick upp och blandade ihop lite ersättning.

Han slurpade i sig 130 ml på en gång, tog nappen och somnade.
Hahaha!
Det trodde jag aldrig skulle funka på Elias.
Han som bara velat haft mammas tutte hela tiden.
Mitt lilla trick har fungerat.

Måste ta reda på vart man köper Elias specialmat idag, den jag har har jag ju fått av världens bästa Malin...
Kanske ska slå en pling till henne idag då :)

Vackert väder idag med, så det får nog bli några långpromenader idag igen.

Ikväll kommer Johan hem, great!

Elias Egna Små Ord...

1-0 till mamsen

Jag vaknade inatt av att jag var såååå hungrig.
Jag tuttade och tuttade men blev inte mätt.
Till sist tröttnade mamsen och tog upp mig till köket och började med ett storkok, hihi!

Jag bara slurpade i mig ersättningen.
Jag blev lite förvånad själv, maten som förut smakade skit smakar helt okey nu.
Mamma har lurat mig.
Hon berättade att hon har blandat ut ersättningen med först 90 ml bröstmjölk och trappat ner för varje dag i en vecka nu.
Hon är smart hon min mamma för nu gillar jag ersättningen.
Konstigt att något, som enligt mamma luktar som ett utedass, kan smaka bra.

Sen råkade jag somna med nappen också, rackarns ballonger!
Jag som aldrig någonsin hade tänkt att nöja mig med något annat än mammas bröst.
Jag vill ju mysa med mamma men har ju kommit på att om jag kompromissar lite så får jag ju även sova med pappa.
DET är nåt jag VILL, hihi...

Men jag tänker aldrig gå med på att sova i egen säng.
Nej sovas ska det göras med mamma och pappa, så det så...

Idag blir ut och glida och se cool ut i vagnen.

Om ni bara visste hur mycke jag fick kräla och rulla för att få den här leksaken...

6 kommentarer:

Annah - mamma till finaste pärlan Chloé sa...

vad är det för ersättning?
har en oöppnad burk står som vi inte använder, mjölkfri.

Kram

stina sa...

haha, se där! :D
en del ungar är inte lätta att lura minsann. duktigt av dig att komma på det där! :D

hoppas det går bättre nu när han får i sig så han står sig. då blir det nog mindre spring om nätterna.

kram

Anonym sa...

på apoteket :) svindyr är den :)

// Elias pappa

imbra sa...

Hej! Nutramigen finns som sagt på apoteket, men om ni får den utskriven av BVC läkaren får ni den otroligt mycket billigare! jag tror jag har recept hemma annars som jag kan hämta ut åt er! Kram

☆Soya☆ sa...

Va skönt om lillprinsen vill äta ersättningen nu. Då blir det ju mycket enklare för er alla 3.

Hur går det med Alvis nu?
Kram

Gehenna sa...

Såg en bebis igår när jag var hos doktorn som var jättelik Elias, men inte lika söt :)

 
gästbok och besöksräknare