torsdag 9 april 2009

Toffel

DET märks att Alva är tillbaka, då är alltid en toffel borta på morgonen :)

Alva är tillbaka för att det funkade inte så bra som dom hade hoppats på i den nya familjen.
Dom hade tänkt att ha Alva med på jobbet men det gick inte riktigt.
Men det hade jag ju kunnat räkna ut om jag visste om det.
Det hade funkat om dom hade lärt henne att ligga i bur när patienterna skulle komma.
Hon är ju van med att ligga i bur.
Men att ha henne lös när missbrukare kommer funkar inte eftersom hon hatar dom rent ut sagt.
En alkoholist skrämde livet ur henne när hon var liten och det sitter djupt inrotat i henne.
Jaja, det var väldigt synd tycker jag och Johan eftersom det verkade funka så bra annars för dom och deras familj verkade så mysig och dom tyckte Alva var en superhärlig dobermann.
Så nu vet vi inte alls hur det blir med allt.
Vi får se.

Är jätteglad över att hon är hemma igen samtidigt som det är väldigt jobbigt.
Hon verkar trött, ligger och sover hela tiden men jisses vad glad hon blev när hon fick se oss.
Love!

Johan har dragit till jobbet, Alva sover på soffan, Elias har ett jysst häng i sittern och jag ska käka frulle...



Elias Egna Små Ord...

Vad förvånad jag blev av att se Alvis i soffan i morse.
Hon kom igår sa mamsi.
Jag vaknade av att pappa myste lite med mig i morse innan han for till jobbet.
Myspappa.
Sen låg jag och mamsi och myste , älskar att göra det på mornarna.
Igår fikade vi med dom andra bebisarna som mamma säger föddes samtidigt som mig ungefär.
Mammorna tyckte att allt gått så snabbt för mig :)
hihi, bara för att jag har fått tänder, kan kräla, vända mig hej vilt åt alla håll, suga på mina tår osv.
Mamsi vart glad när dom sa så...
Min vän Kalle är världsbäst på att spotta napp, hihi!

Igår spydde jag på mormor, det var roligt, hihi.
Min faster var här också, hon är så söt.
Jag fick bita henne i fingrarna, det var kulis...

Min mormor älskar mig...

Nu ska jag fortsätta hänga i min coola sitter...

2 kommentarer:

tuffloysan sa...

Trist att det inte funkade med nya familjen =/ Ni får leta vidare, och hoppas ni hittar nåt nytt.

Härlig stil han har i babysittern heheh. I början så spände jag aldrig fast Oliver i hans sån där, men allt eftersom han blev mer rörlig så gled han nästan ur den. Så det var till att börja spänna bältet =)

☆Soya☆ sa...

Va tråkigt att dom inte kunde få det att funka med Alva. Skönt för er att hon är tillbaka men det bli ju samma jobbiga separation om ni hittar en nu familj. Fy vad jobbigt det måste vara. Hoppas ni hittar en lösning!

Kram

 
gästbok och besöksräknare