fredag 2 januari 2009

Nytt år

DET nya året firade vi i Dala-Järna.

Elias tyckte nog det vart lite drygt med alla nya intryck över julen och nyår för på nyårsaftonen blev han nästan kolikgnällig.
Så det var skönt att komma hem igår.
Nu är det färdigrest på ett tag.

Så nu är det ett nytt år alltså med nya möjligheter.
Mitt mål det här året är att göra Elias liv så bra jag bara kan.
Sen så vill jag gå ner mina 11 kg jag har kvar såklart.
Jag brukar aldrig ha några nyårslöften så det blir inga i år.
Det blir bäst så.
Men från och med i morgon så ska jag och älsklingen börja leva ett nyttigare liv.
Inget godis på en månad.
Vi har båda blivit sockerberoende så vi måste avvänja oss.
Så efter en månad får vi äta godis varannan helg.

Sen så ska vi börja äta nyttigare.
Jag kommer ta bort bröd, pasta och potatis till att börja med.
Iaf minska ner det till en början med.
Man ska inte gå in för hårt då misslyckas man bara.

Nu känns min kropp okey, ÄNTLIGEN, så nu jävlar ska här tränas.
Längtar tills jag får gå ner i boxningslokalen igen och få känna svett och läderlukten :)
Sen längtar jag tills jag kan börja springa igen, vill börja använda min nya klocka.

Det här året blir ett bra år, det har Johan lovat mig. så då måste det ju bli så ;)

Gott Nytt på er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah jo ibland blir det en massa lika kommentarer, för att inte den första syntes direkt. Men det är lugge det =)

Vet inte varför jag får panikångest. Vet inte ens om det är det, eller om det helt enkelt är så att halsen täpps till av slem. Men sen jag blev mamma så har jag ibland svårt att somna om när man varit uppe och ammat eller gjort en flaska åt lillemannen. Jag kan inte ta normala andetag, för luften räcker inte till. Blir bara värre juh längre man ligger. Så då går man upp och blir uppe nån timme. Så sömnen förstörs ganska kraftigt pga detta.

Hoppas ni fått en bra start på det nya året =) Tror alldeles säkert att erat 2009 kommer bli toppen!!

Anonym sa...

har tänkt göra precis som du och utesluta lite kolhydrater :)
smart grej det där med att utesluta godis i en månad. vi kör med nötter och naturgodis tills det värsta släpper. vi har ju vant oss med dricka också, så det måste BORT.

håller verkligen med om att det ska bli störtskönt att bara slappa i helgen. nog med rundresande! :D

Anonym sa...

Ja det här blir ett bra år, det tror jag med :D

 
gästbok och besöksräknare