torsdag 29 januari 2009

Talanglös, hahaha!

VÅRAN son kan verkligen inte ta napp.
Nu har vi provat 4 olika nappar men han fattar inte vad han ska göra med den.
Han biter på den, spottar ut den och pratar när han har den i munnen.
Efter ett tag blir han skitarg och börjar grina.
Det är våran sötnos det :)

Inte klarar han av att ta flaska heller.
Då kommer gråten nästan på en gång.

Har ni några tips?

Nåt han älskar att snutta på är sina händer och mina bröst såklart.
Tummen suger han gärna på.
Stoppar man in ett finger i munnen på honom suger han gärna på det med.

Jaja...

Elias snuttar på sin hand...

Var på min efterkontroll idag.
Allt såg väldigt bra ut.
Barnmorskan blev nästan chockad över hur bra mitt blodtryck och puls var.
Hon vart även riktigt nöjd med hur bra jag kunde knipa mitt bäcken.
Så jag gick därifrån väldigt nöjd.

Nu sitter man i soffan och är mätt och belåten.
Älsklingen hade gjort jättegod mat åt mig trots att han är sjuk.
Love!



So long!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oliver tar inte dom här napparna som är lite böjd framtill. Han vill bara ha dom här som känns lika i munnen oavsett om du har den rätt eller upp och ner. Sen finns det tydligen nappar till nappflaskor som liknar ett bröst, som många provar till barnen när dom vägrar ta flaskan. Men ni kanske har provat det mesta.

Men sen finns det juh barn som verkligen vägrar napp och nappflaska. Har en vän här som fick barn en vecka innan mig, å nu typ senaste månaderna så vägrar hon napp. Å hon har svårt att ta flaska. Så där är det suga på fingrar och endast amning (+ smakis) som gäller. Men annars är det nog bara prova prova prova. Å se om han får in tekniken. Annars är det nog bara att acceptera att han inte vill dricka ur flaskan, och inte vill suga napp =)

Gehenna sa...

Gud vilka fina bilder på Elias! Så vacker bebis!

Ni får verkligen vara stolta!

Anonym sa...

Jobbigt när det inte riktigt går ihop med ekonomin =/ Har du bra f-penning då? Vi har inte haft några som helst problem hittills med ekonomin. Men nu när man helt plötsligt bara fick 3000 så känns det på. Men det löser sig =)

Hahah.. näe kanske inte så bra att fortsätta prova när han skriker. Men prova när han är på bra humör, men sluta om han börjar grina.

Anonym sa...

Ah ok.. jobbigt =/ Men skönt att ni kommer få det bättre om nån månad iaf.

Vet inte alls vad som flög i mig igår. Hade ett riktigt sockersug när jag "slickade" skålen hehe.. å sen när jag åt första biten. Men sen var det där suget som bortblåst. Hade sån lust att slänga alla kakor. Idag har jag bara ätit en bit hittills. Kan juh hoppas att det kanske är på väg att dö ut det där sockersuget. Men man ska inte hoppas på för mkt =)

 
gästbok och besöksräknare