tisdag 20 januari 2009

Orkeslös och less

JAG får panik.
Panik på hur det ser ut här hemma, jag hatar alla dessa jävla pappershögar som jämt görs på bord tex. Blir tokig i huvudet av att det ligger saker överallt. Får panik på att jag helt har kommit ifrån mitt mat och tränings schema.
Jag som var så duktig och nu suger jag helt.
Har inte ens kunnat fått i mig någon mat idag för Elias varit så kinkig.
Har panik över att det ser ut som skit här hemma och Elias har en sån där dag då han måste vara nära mig annars så gallskriker han.
Får panik över att Johan är så jäkla oekonomisk, han fick pengar som skulle räcka till mat, snus och tågbiljetterna men endå så måste jag nu sätta in pengar på hans kort för dom var visst slut.
Sånt suger, speciellt när det är från mitt sparkonto vi jämt måste nalla.

Jag blir tokig i huvudet av sånt här.
Pengar och ekonomi kan förstöra en hel dag för mig.
Grrrrrr...

Men idag kom iaf barnbidraget.
Så idag blev Elias 1050 kr rikare på sitt sparkonto.
Jag räknade ut igår att om vi spar hans barnbidrag tills då han fyller 18, för det är väl då det upphör, så har han 226800 kr...
Men vi kommer ju inte kunna spara allt för är det nåt dyrare som måste införskaffas till Elias så lär vi ju ta från hans konto osv. När han blir äldre så måste han ju få en viss summa av det där också i månaden eller veckopeng eller hur det nu blir.
Jaja, hur som helst så kommer han ha så pass mycket sparat iaf så att körkort och sånt skall kunna tas.
Mina föräldrar sparade aldrig pengar till mig så därför känns det här jätteviktigt för mig att göra.

Nu har minsann Elias somnat när jag typ måste åka och hämta Johan.
Less jag blir.

Inte har dom plogat här hemma heller så det var ju lagom kul att konka på en barnvagn i 1 decimeter snö idag.

Det har varit en riktig skitdag idag.
I morgon åker vi till Örebro, vi ska till IKEA och sen hälsa på en tjej på Johans jobb som nyss fött en riktig sötnos. Det blir kul.

C ya!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Huvva, lät som en jobbig dag =/ Man blir riktigt knäpp i huvet när vissa dagar är så. Jobbigt att inte kunna få städa och plocka ifred. Brukar åxå ha såna dagar då sonen inte är nöjd för sig själv.

Ang sparandet. Jag hade funderingar på att spara hela barnbidraget på ett konto som tillhör sonen. Men som det är just nu behövs pengarna till annat. Men sparar ca 100kr i månaden åt honom. Har räknat ut att det blir en del det med till slut. För allt eftersom kommer det där månadsbeloppet öka. Så det kommer finnas en slant till honom när det är dags för körkortet, å lite annat.

Gehenna sa...

Känner igen mig i allt du skriver även om vi lever helt olika liv.

Jag har varken barn, pojkvän eller hund men en del känslor är identiska.. Hoppas att du får en bättre dag imorgon =)

imbra sa...

huvva, va jag känner igen ditt dielemma. Mycket som du skriver i din blogg skulle lika gärna kunnat vart jag som skrev. Både om pengar och röran och kinkiga barn som ska äga hela mig. Och pulsande med barnvakt, och hämtningar precis när man fått lite lugn och ro. Det är INTE kul att behöva väcka barn som precis somnat, speciellt om det vart en extra krävande dag och man bara längtar efter lite egentid. Hoppas du mår bättre snart. Kram!

imbra sa...

jag menar inte pulsande med barnVAKT utan självklart barnVAGN! Puss

Anonym sa...

jag blir också galen på alla högar på bordet. vart kommer allt ifrån igentligen? man plockar bort och 5minuter senare är det där igen :S. och jag har ju också en bebis som vill bli buren hela tiden, än så länge så funkar det att städa/plocka med henne på armen, men hon blir ju tyngre och tyngre så det blir nog värre om ett tag.

Kram

Anonym sa...

jag blir också galen på alla högar på bordet. vart kommer allt ifrån igentligen? man plockar bort och 5minuter senare är det där igen :S. och jag har ju också en bebis som vill bli buren hela tiden, än så länge så funkar det att städa/plocka med henne på armen, men hon blir ju tyngre och tyngre så det blir nog värre om ett tag.

Kram

ivaron sa...

Skönt att höra att även du är mänsklig! En annan är ju så där sur och förbannad för jämnan. Nä då, men nästan!! Högar på bordet, mm I know the feeling. Här hemma ser det för jävligt ut, så idag gjorde jag ett ryck och städade övervåningen. Doris löper så man lär typ torka golvet hela dagarna i ända. Att hundar inte själva fattar att det är äckligt med blod över hela golvet. Suck!
Tur att man har bra dagar oxå.

kram

Emmas idéer sa...

LÄser din blogg för försdta gången och blir så glad ( i din olycka) men ändå... för det finns fler än jag som känner så här... jippi..

Söt liten kille ji har förresten.. //Emma

 
gästbok och besöksräknare