fredag 23 januari 2009

Återfall

IGÅR fick vi ett rejält återfall av koliken.
Jag måste ha fått i mig mjölprotein på nåt sätt.
Det kan vara kakorna som jag åt hemma hos Jenny, en arbetskamrat.
Var hem till henne och kikade på deras nyfödda lilla tjej.
Supersöt var hon.
Var riktigt kul att vara där, tiden gick så fort.
Johan passade på att träna medans jag var borta.

Hur som helst, koliken.
Det började när jag var iväg och tränade, då skrek han i 2 timmar med Johan.
Sen när jag kom hem blev han nöjd efter han hade ammats så då trodde vi att han bara var hungrig.
Sen när vi skulle lägga oss började han efter ett tag gallskrika.
Johan blev av någon konstig anledning skitarg över att jag låg kvar i sängen med Elias som skrek. Han tyckte inte vi skulle störa grannarna.

Men jag kände vad fan gör det om Elias skriker en natt...
När han hade kolik i 3 1/2 vecka förut så klagade inte grannarna så varför skulle dom göra det nu.
Jag blev skitarg på Johan iaf och la mig på soffan.
Efter en halvtimmes konkande och sjungande med Elias så somnade han.
Där sov jag till kl 07:30.
Sov skitkasst eftersom Alva (hunden) låg i stort sett på mig så jag fick duva i benen :)
Sen så sov vi i sängen till 10 och tog sen en promenad på en timme.

Jag är skittrött, trött och grinig...
Tänk om man kunde göra som Johan någon gång, skita i allt och bara sova.
Det vore lyx men mitt samvete skulle aldrig klara av det.

Jaja, nu ska jag börja läsa på en bok jag fått.

Tjipp tjipp!

Lite bilder på besöket hos Johans arbetskamrater Malin och Johan och deras söta Kalle på 2v...

4 kommentarer:

Anne sa...

psst... vet inte om det hjälper men du har något att hämta inne hos mig...

Go fredag på dig..

Kram Anne

Anonym sa...

Har de döpt sin dotter till Kalle??

Anonym sa...

Typiskt karlar alltså, som bara kan göra precis vad som faller dom in. En annan måste nästan fråga om lov innan man ska göra saker utanför hemmet, och man inte kan ha ett barn med sig.
Å sen det där att inte störa grannarna. Herregud, ett barn måste juh få skrika. Kolik eller inte, skrika måste dom få göra. Sen finns det iofs vissa hyresvärdar som "förbjuder" föräldrar med småbarn att bo på vissa områden, å det är sjukt. Men samtidigt måste man juh acceptera det. Men där inte det där förbudet finns så är det fritt fram att ha barn, som riskerar att skrika.
Förstår du blev arg på honom. Skulle jag med blivit.

ivaron sa...

Usch då, lider med dig. Inte kul när dom har skriknätter. Hoppas det blir bättre. Och då, jag har SLAGIT upp Marcus på nätterna flera gånger bara för att det nån jävla gång måste vara hans tur, bröst eller ej.... Men så har han nån speciell superkraft som gör att han kan sova sig igenom vilket skrik som helst, medan en annan vaknar direkt.

kram

 
gästbok och besöksräknare