tisdag 6 januari 2009

V 1 Mat & Träningsdagbok

Alltid när jag ska försöka gå ner i vikt så väger jag mig såklart men jag mäter mig också med måttband på vissa delar av kroppen.
För muskler väger mer än fett och under tiden man försöker gå ner i vikt så kan man ibland bli att gå upp i vikt i stället. Men om man mäter sig så ser man att det minskar i mått trots eventuell viktuppgång.

Vikt: 78 kg

Mått

  1. Överarmen, 31 cm
  2. Midjan, 87 cm
  3. Nedre delen på magen, 97 cm
  4. Rumpan, 106 cm
  5. Låret, 63 cm


När jag ska gå ner i vikt så följer jag Vikt Väktarnas gamla program, då man räknar poäng.
Jag skall äta ca 18 poäng om dagen och har en bok där nästan alla produkter står så det är inte särskilt svårt att räkna ut hur många poäng varje måltid blir.
Det är också viktigt att man äter alla poängen för äter man för lite så ställer kroppen in sig på svält och då når du aldrig din vikt.
Jag försöker äta var 3:e timme så att blodsockernivån i kroppen inte springer iväg åt nåt håll.

Dagens mat
Frukost 9:00, havregrynsgröt med kanel. Kanel ökar ämnesomsättningen nämligen. gröten äter jag utan mjölk eftersom jag inte får äta mjölk. Sen drack jag ett glas med kall nyponsoppa.
3p
Lunch 12:00, En smoothie med frukt och bär samt en avocado och lite hallonjuice.
4p
Mat 15:00, Fiskbullar med potatis och rivna morötter.
4p
Mat 18:00, Köttsoppa med pasta.
4p
Mat 21:00, knäckebrödsmacka med makrill i tomatsås och ett glas med nyponsoppa
3p

Dagens träning
Gick en rask promenad på ca 40 minuter.
Tränade boxning på säcken hemma och körde styrka för rygg, rumpa, armar och mage.

3 kommentarer:

Anonym sa...

wow.. vad du är duktig..
jag har ju också dragit igång min andra etappen av mina gravid kilon.. :) första vägningen imorgon .. jag mäter också.. det är så häftigt att se hur centimeterna försvinner.. jag viktväktar med.. tycker det funkar bra.. hur mycket har du gått ner sedan elias föddes?? ag har gått ner 23 kg och har 7-8 kg kvar.. pust..

ha det gott och god natt..:)
kram

ErikaSH sa...

Oj vad ambitiöst! Tänk om en annan kunde ha sån kontroll.. Lycka till! Kramiz

Anonym sa...

Du vet om att du ska äta mer när du ammar va? Tio extra points för helamning och fem för delamning.

 
gästbok och besöksräknare