måndag 8 september 2008

Bombnedslag!

Jag förstår inte det här.
Min kille, som jag älskar över allt annat, lämnar mig för sitt jobb alltid med ett bombnedslag här hemma.
Vi stökar självklart till båda två men det är alltid jag som får ta reda på allt :/
Måste och måste, så är det väl inte men jag vill att när han kommer hem igen att det ska vara mysigt att komma hem.
Det är aldrig mysigt att komma hem till en stökig lägenhet direkt.
Så för hundrade gången är det gravida Sussi som får städa, haha!

Alltså jag är inte bitter på Johan, för när han är hemma gör han nästan allt.
Han lagar mat och ser till att jag har det bra, plockar in i diskmaskinen osv.
Men städning och sköta trädgård verkar inte vara hans grej.
jaja...

Försäkringskassan.
Så idag har jag suttit ännu en gång med försäkringskassan.
jag blir så less på dom.
Och det är ju inte personens fel som jag pratar med utan det är ju dom som handlägger åt mig som är störda.
Från och med i morgon kan jag bara var sjukskriven 1 v till.
kanske måste jag ut och jobba igen.
Så försäkringskassan tycker tydligen att kemikalier som jag får prickar på över hela min mage är inte en sån "big deal"
Att jag flyttar på saker som väger 1/2 ton är nog inte så farligt heller, inte att jag får stå i konstiga ställningar hela tiden med hög skaderisk och klämrisk, att jobba i konstant buller är nog skitbra också för det har jag ju märkt när bebisen typ inte rör sig på 1 1/2 dygn in i friveckan för att den är nog helt slut av allt buller. Annars så tror jag att ett högt tempo med minst 40 graders värme är en kanonmiljö för en hög gravid, absolut.
Så vad gnäller jag om, det är väl bara att gå tillbaka till jobbet då...

Blir så less.

Annars så mår jag toppen som vanligt.
Älsklingen kommer hem idag, äntligen...

Hur jag mår idag, v32+6 dagar.
Jag har sån tur egentligen när det gäller min graviditet.
Jag har tex inga problem med finnar, ingen extra hårväxt som jag måste ta bort hela tiden, ingen direkt svullnad förutom att jag blivit väldigt rund i ansiktet men det är nog all glass som gort det, haha!
Ingen halsbränna, inga direkta krämper, förutom min rygg och mina magmuskler som bränner när jag suttit för länge eller jobbat för hårt.
Inga bristningar nånstans.
Jag kan fortfarande ut och gå utan problem och även träna nån gång i veckan.
Behöver inte gå upp mitt i natten för att kissa, har fått lov att göra det tidigare på morgonen nu för tiden dock, vid 7 tiden typ.
Nej vad det gäller min graviditet så kan jag egentligen inte klaga, inte alls.
Jag gillar inte mina stora bröst dock, jag vill ha tillbaka mina små bröst, hahaha!

Jajustja, mitt blåsljud på hjärtat får jag ju inte glömma, det är ju inte så possitivt.
Ska in på en rejäl koll nu på fredag.
Ska gå med någon utrustning på mig i nåt dygn osv, spännande.

Jag har inga direkta humörsvängningar heller, blir inte odräglig eller så.
Fast nåt jag börjat gjort som jag nästan aldrig gjort innan är att skratta så tårarna sprutar.
Jag kan skratta ihjäl mig åt skitfåniga saker och kan liksom inte sluta.
Jag låter ju så fånig så bara det får mig att fortsätta skratta :)
Det är en sjukt kul känsla att skratta så där.

Nej nu måste det börja röjas upp här hemma så favoritkillen får komma hem till nystädat, ännu en gång, hahaha!

Love!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej du får fan inte börja jobba igen.. Dom kan inte neka dig det, det får dom inte. Du kan alltid överklaga, det vet du va?

Kan inte läkaren på KP som sjukskrev dig, förlänga det då?
Kram

Anonym sa...

Saknar dina uppdateringar!
Kram

 
gästbok och besöksräknare