måndag 1 september 2008

Gravidyoga

Idag var det min första gång på gravidyogan.
Det kändes hur bra som helst.
Helt rätt för mig.
Och det bästa av allt så är det den tjejen som jag läst en artikel om som har kursen.
Hennes teknik att klara av en förlossning heter mindfulness och jag känner att det är precis så jag vill förlösa, så när jag fattade att det var hon som var våran instruktör jublade jag inombords.
Jag ska suga i mig allt jag bara kan av varje yoga tillfälle som jag hinner med innan lillkillen vill ut.

Jag var den som var längst gången och jag kommer nog inte hinna gå alla gånger.
Men några gånger till hinner jag iaf med.

Lycka!

Ringde direkt älsklingen som tyvärr är på jobbet och berättade vad glad jag var över yogan.
Känner att nu kommer jag bli förberedd för en förlossning precis på det sättet jag vill.
Det lustiga var att jag senast idag satt på nätet och letade efter den här tjejen, jag ville veta om hon hade några kurser i mindfulness men hittade inget.
Vilken tur jag har.

Jag bara sprudlar av lycka just nu.

Puss puss!


5 kommentarer:

Anonym sa...

vad härligt !!! :) J.P

Anonym sa...

Men va skönt!
Glad för din skull gumman. Jag önskade nu att jag bott kvar och kunnat gå med dig. Hade kanske inte orkat med så bra men försökt iaf :)
Har faktiskt köpt en yoga-dvd för gravida men ärligt talat inte kollat på den än.

Kram

Anonym sa...

Hejsan. Hittade in till dig vias Soya, och kommentaren ang bristningar. Alla får inte bristningar. Men det beror väll på hur snabbt magen växer. Jag slapp allt vad bristningar heter. Du kan dessutom avhjälpa det med att smörja magen varje dag. Jag blev tipsad om sheasmörsolja och vetegroddsolja, kallpressade. Så det använde jag. Kunde tydligen använda det i underlivet också, för att mjuka upp och ha större chans att slippa spricka under förlossningen. Lycka till! =)

Anonym sa...

Jag har låst nånstans att ju mer underhudsfett man har desto lättare får man bristningar, men det kan också var hormonellt eller när du växer fortare än skinnet hinner med.

Är inte säkert du får några alls :)

Anonym sa...

Jag smorde in magen med Bodyshops Bodybutter (Cacao) varje dag i 7månader, jag har inga bristningar alls på magen:)
Jag hoppas verkligen att du får användning av yogan - eller inte. Hoppas det går fort så att allt bara går av farten, men det vet man ju inte förrän eferåt. Jag vill bara tala om att bara för att det är första barnet så behöver man inte gå över tiden 2 veckor och man behöver sedan heller inte hålla på i ett par dygn för att få ut knodden. Vår lilla prick kom ut dagen efter utsatt datum och jag vaknade av en värk 03.22 och han är sedan född 09.04. Det tog alltså mindre än sex timmar och inte gjorde det så ont som många säger heller, men man är ju olika. Hoppas att det går bra bara:)

 
gästbok och besöksräknare