torsdag 25 september 2008

Sjuka familjen!

Efter att jag kommit hem från skiftlagsträffen igår så började jag känna av halsen :(
kände mig jättehängig.
Inte nog med det så misstänker vi att Alven ätit en sork eller nåt under dan så hon blev magsjuk.
Måste köpa avmaskningsmedel idag...
Eftersom Johan är världens snällaste så erbjöd han sig att sova på soffan och ta hand om Alva hela natten så jag kunde få sova och försöka kurera mig och inte bli sjuk.
Kl 06:00 så kommer Johan inkrypandes till sängen helt slut efter att fått sprungit ut med Alva minst 10 ggr under natten.
Hans enda kommentar var, jag orkar inte mer nu.
Så då tog jag över.
Jag insåg ganska så snart att det inte skulle bli nån mer sömn för mig.
Lilltjejen behöver springa ut hela tiden nämligen.
Så nu har jag varit duktig och kollat över ekonomin och betalat alla räkningar osv.
Har fortfarande ont i halsen men det är inte så farligt.
Skönt att det inte vart lika illa som för Johan iaf.
Han kommer nog sova fram till vi ska till barnmorskan senare idag.

Jag har börjat svällt nu som bara den.
Har svårt att knyta händerna och mina gamla springskor har börjat spricka sönder totalt.
Förutom det och halsont så är allt bra.
Nej nu blir det nog lite frulle och slötitta på tv med en liten Alv tätt intill sig.

Kram kram!

Så här liten och ynklig blir man när man är en magsjuk Alv...

2 kommentarer:

Jenny sa...

Men har ni bara otur eller? Hon verkar ju bli dålig förjämnan nu... Ni får krya på er alla tre! Krama om varann från mig! Puss puss!

Anonym sa...

Krya på er! Nej frillan är "gammal" måste spara ut längre i luggen först.
kram

 
gästbok och besöksräknare