tisdag 23 september 2008

Förvärkar...

I natt hade jag väldigt mycke förvärkar.
Dom kom säkert 5-6 ggr.
Rejäla sånna också.
Det var nästan så att jag trodde att nu är det på gång.
Fast han får gärna stanna kvar i magen iaf 2 veckor till.
Det gör han nog också.

Ikväll kommer älsklingen hem igen, bra det.
Senare ikväll ska vi hem till Carro och hennes Olle och käka grillad lax och spela lite poker.
Det blir kul.

Nu blir det frulle.
Har nyss varit ute med Alven i 40 minuter.
min kropp mår så bra, jag är så himla tacksam över att min graviditet går så lätt för mig.

Hörs sen!

Vecka 35

Idag är det precis v 35 för mig.
Jag mår super, väger 90 kg, hahaha!
vilket innebär att jag är 25 kg plus.
Jag kan röra mig otroligt bra trots min höga vikt.
Det står att man kan känna kraftiga förvärkar så pass smärtsamma så att man tror att förlossningen är på gång i v35.
Dom värkarna kom precis på dagen för mig, haha!
Skumt att allt sånt där stämmer så bra tycker jag.
Jag tog mig igenom varje värk genom att andas lugnt och tänka på min utandning.
Då försvann dom ganska så fort.
En värk var så stark så det kändes som att nu jävlar är han påväg ut...

Så här förbereder jag mig inför förlossningen.
Jag går på gravid yoga, det är verkligen jättebra.
För mig funkar det perfekt.
Jag läser inte särskilt mycke om förlossningar för ingen förlossning är den andra lik och för mig räcker det att ha sett filmen som vi fick se på föräldrakursen.
Är inte orolig alls eftesom jag känner min kropp och litar på den fullständigt, plus att jag vet att Falu Lasarett är ett väldigt bra sjukhus med bra personal.
Och min Johan kommer vara världens bästa stöd, det är jag helt hundra på...
Jag tränar boxning minst en gång i veckan iaf.
Dom skrattar lite åt mig nu för tiden då jag har gått från lätt welter vikt till tungvikt :)
Men det går trots detta att hoppa hopprep och slå på säck för att hålla sig lite igång ändå.
Träningen brukar bli 30-50 minuter ca.
Sen är jag ute med hunden varje dag, små och längre promenader.

Jag har hela mitt liv varit träningsnarkoman så att kunna röra på mig så som jag gör nu är mitt sätt att förbereda mig för förlossningen.
Jag mår hur bra som helst.
Har inga problem med min kropp och det är ju ett måste om man ska kunna fortsätta träna.
Jag hoppas jag kan fortsätta vara så här aktiv in i det sista.

Det enda som egentligen finns kvar för mig att göra för att känna mig fullt förberedd är att skriva mitt förlossningsbrev och packa väskan för mig och bebisen.
Ska nog börja med brevet idag.

Over and out!


1 kommentar:

Mia sa...

För oss som inte varit med förr, förlossningsbrev? =)

 
gästbok och besöksräknare