söndag 21 september 2008

Bomull i huvudet...

Igår så blev det bio som sagt.
Vi såg "tropical thunder"
Den var rätt kul.
Vissa saker var riktigt roliga :)
Mycke bra film.

Shit vad trött jag är, kan nästan inte ens tänka.
Jag och Johan somnade nog inte förens 03:30 typ.
Och lilla Alvis vart ju nödig som vanligt vid 9:30 tiden så det känns som om någon har stoppat huvudet full med bomull.
Johan skulle aldrig vakna av att Alven vill ut...
Vi sa när vi la oss igår att han skulle ta ut henne men när jag vart väckt och kände hur trött jag var så tyckte jag att det räckte att en av oss fick känna sig så sjukt trött.
Så här sitter man :)

Alva var jätteduktig igår på marknaden.
Johan fick ta henne för nu börjar jag bli rejält tung så min svank orkar inte med att hålla en hund som eventuellt kommer dra.
Men hon skötte sig som sagt, vart lite förbannad på vissa hundar men jag lärde Johan lite trix om hur han ska göra så jag tycker absolut det gick bra.
Johan har blivit så duktig med Alva dom senaste veckorna.
Han har äntligen förstått vad att vara konsekvent och ställa krav på lilltjejen ger.
Han har börjat bli en jättebra ledare och Alva har blivit en hund för honom.
Förut var dom typ bästa kompisarna som älskade varandra i ur och skur, hahaha!
Det är mycke lättare och trevligar att ha det som vi har det nu.

Mina älsklingar...


Så över till mitt projekt här hemma.
Det var inte så märkvärdigt men vi hade lite renoveringsprojekt kvar i vårat hem.
Så det är det jag fixat med.
Jag målade om hallen från rosa till vit.
Målade alla lister som hörde dit, målade även resten av listerna i hemmet som inte var klara och satte upp dom.
Jag målade också om ytterdörren, det var någon klåpare innan som försökt målat den vit på insidan men gett upp efter 2 lager för lite så det lös egenom en massa blått.
Skitfult.
Jag fixade datarummet, ställde garderober där dom ska stå och fixade fint vid datorn som vi äntligen fått att fungera.
Vi har två datorer nämligen, en stationär och en laptop.
Sen så målade jag klart våran dörr till skafferiet, det var nåt som vi själva slarvade med när vi målade om köksluckorna.
Det sista jag gjorde var att sätta upp två fina tavlor på Alven i hallen och storstädade lägenheten.
Så min kropp var helt slut efter allt det där.
Det hade den nog inte varit om jag inte varit gravid.
Men men.

Snälla söta Elias, kom ut om 2 1/2 vecka!!!
Då är vi i v37 nämligen och han får mer än gärna komma ut då.

C ya!

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare