torsdag 11 september 2008

Åskmoln!

Har nog haft lite humörsvängningar dom senaste dagarna.
Har inte mått bra alls.
Bra ha jag väl ofs mått men jag har kännt mig så himla arg.
Men jag tror att försäkringskassan har varit stor orsak till min ilska.

Igår så ringde dom ÄNTLIGEN...
Jag har fått min havandeskap beviljat så om jag inte är sjukskriven så får jag havandeskapet istället så nu kan man väl äntligen pusta ut.
Var lite orolig över att jag skulle behöva gå tillbaka till jobbet.

Igår så slog jag ur mig rejält på säcken här hemma.
Jag behöver sånt när jag samlar på mig en massa skit.
Men i morse fick jag ett utbrott iaf.
Stackars min älskade Johan som får ut för det.
Jag känner inte igen mig själv, jag hoppas det går över snart.

I natt så vart Alven dålig igen och Johan vaknade inte en enda gång utan jag fick springa ut varje gång. Det var väl där min irritation började, sen gick ingenting rätt i morse så jag blev som ett litet argt barn, hahaha!
Så fånigt men så blev det.

Var till barnmorskan idag, det är inte lika kul att gå dit när Johan inte är med.
Han är på jobbet nämligen.
Men allt såg jättebra ut, bebisen växer, bra blodtryck, brahjärtslag, inga äggviteämnen i urinet och huvudet ligger fortfarande nedåt.
Så det känns bra iaf.

Ska nog dra ner till hallen ikväll och boxas lite, tror jag behöver det.
All ilska ska ut så jag kan njuta av min helg med min älskling.

I morgon så ska jag in till Falu lassarett och kontrollera hjärtat.
Ska få någon utrusning som jag ska ha på mig i nåt dygn.
Hoppas, hoppas allt kommer se bra ut för annars kanske min boxningskarriär helt tar slut.
Karriär och karriär men jag antar att jag inte kommer få gå några mer matcher om det är nåt fel på mitt hjärta.

Nej nu ska jag sova, jag hoppas huvudvärken försvinner och att Alven inte behöver springa ut och skita igen inom några timmar.

I morgon är en ny dag, en ny gladare dag hoppas jag.

Puss puss!

3 kommentarer:

Mia sa...

Eftersom du inte känner igen dig själv i ditt humör så kommer det antagligen inte heller bestå för all framtid. Kanske är de där hormonerna som till slut har börjat spöka. =) Bara att hålla ut och säga till Johan vid muntra tillfällen att han inte ska ta åt sig så hårt vid dina utbrott. =)

Anonym sa...

Massa kramar!
Har också känt av ilska och irritation nu på senaste. Blir så trött på Martin även om han bara retas lite. Tålamodet har försvunnit kan man säga. Hoppas på en bättre dag :)
Kram

Jenny sa...

Det går nog över! Du börjar ju bli tung, allt börjar bli jobbigt, kort tid kvar till det är dags... Det är nog många faktorer som spelar in som påverkar ditt humör! Du får väl ta ett djupt andetag varje gång du känner irritationen komma, så kanske du förhindrar utbrotten! =) Puss o kram på er!

 
gästbok och besöksräknare