måndag 15 september 2008

Friskskriven!

Från och med idag är jag friskskriven igen.
Så nu ska jag gå på havandesskapspenning.
Får se när man får dom pengarna då.
Kan tänka mig att det dröjer ett bra tag.
Hoppas inte.

Var på den andra föräldrakursen idag.
Vi fick se en förlossningsfilm och prata om smärtlindring.
Jag vill nog inte ha någon smärtlindring.
Tycker det verkar mer jobbigt med alla sladdar och grejer runt omkring ryggbedövningen så under den tiden allt känns som värst så vill jag använda mig av lustgas.
Tror det kommer funka bra för mig.
Johan har ju verkligen fått tränat på att massera mig nu den senaste tiden så hans massage, lustgas, varma omlägg och mycke kärlek och peptalk från Johan så kommer vi nog få ut våran efterlängtade kille.


Det är lustigt hur någon annans förlossning (Soya) kan få en att själv börja längta dit.
Jag vet att jag kommer klara det.
Har aldrig varit rädd för smärta så den är jag inte rädd för.
För att vara rädd för smärta är inge bra om man är boxare, hahaha!
Så egentligen vet jag inte vad det är jag har varit rädd för.
Har nog inte varit rädd alls utan jag har nog mer kännt någon slags prestationsångest över hela förlossningen.
Men den känslan är borta nu.
Jag litar på mig själv och att min kropp kommer klara det här.
Mental träning och fokusering är 2 viktiga saker inom boxning så det kommer jag att använda mig av under hela förlossningen.
28 oktober får mer än gärna komma nu.
:)

Har varit på gravid yogan idag igen.
Jag börjar känna mig förberedd för det här nu.
Nu är det bara 6 veckor kvar så det var väl på tiden antar jag, haha!

Nej nu blir det lite glassätande och sätta mig framför tv:n och sakna min Johan.
Han är på jobbet nämligen.

Puss puss!

1 kommentar:

imbra sa...

det kommer gå hur bra som helst, och du har något underbart att se fram emot. jag är så olycklig att det antagligen är slut för mig nu. Det känns till och från som om jag inte är riktigt klar. men en sladdis?? haha, inte enligt anders...

 
gästbok och besöksräknare