onsdag 24 september 2008

Bra dag med dåligt slut.

Igår så grävde jag och Alva upp den fula och vidriga komposten som någon för länge sen satt upp på våran gård.
Jag ville inte ha den kvar och nu när vi snart tänkt sätta upp vårat staket så måste den bort för den står ivägen.
Så jag började med att slita bort alla plankor runt komposten och grävde sen bort alla stora stenar som var som grund för komposten.
Sen när jag skulle till att börja gräva hoppade Alva in.
Hon älskar att gräva så det var bara att rikta henne i rätt riktning så grävde hon på för fullt.
Jag grävde också såklart men utan Alven hade det aldrig gått så fort.
Vi vart klara på några timmar.
gissa om jag hade en trött hund sen.

På kvällen åkte vi hem till Carro och Olle.
Dom hade lagat världens goaste mat.
Grillad lax var det.
Sen spelade vi poker, det var skitkul.
Jag vann, hahaha!
Det var andra gången i mitt liv som jag spelade så det var nog bara "beginners luck"
Vi hade jättetrevligt iaf.
Vi får bjuda tillbaka middan nån dag.

Sen när vi kom hem så blev Johan sjuk, det gick på 2 sek typ.
Hans hals svällde upp totalt och han började snora och hosta.
Har nog fått en rejäl hals infektion, stackarn.

Ikväll ska jag på skiftlagsträff.
Det ska bli kul att träffa gubbarna igen.

Nu ska jag göra ännu en kopp honungs the åt min älskling.

Puss puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig Johan.
Vad du är duktig och står i fast du är höggravid. Var rädd om dig bara.
Kram

 
gästbok och besöksräknare