torsdag 27 november 2008

Arg, argare, argast...

MAN blir bra knäpp av lite sömn.
Har haft några jobbiga nätter nu så därför har jag inte uppdaterat bloggen.
Har inte orkat helt enkelt.

I natt så grät han dock inte men skulle snutta hela tiden och fick han inte ligga på mitt bröst kom tårarna. Så mellan 2-6 så höll han mig vaken, sen sov han på mitt bröst och låg och knölade hela tiden så någon sömn i natt blev det inte direkt.

Jag blir odräglig av allt det här, exploderar för minsta lilla.
Stackars Johan, han får stå ut med mycke just nu.
Det är ju han som får ut av mina aggresioner, jag vet att det inte är särskilt snällt av mig att ta ut det på honom men jag har inget tålamod alls längre.
Kan bli så himla förbannad av småsaker.
Hoppas det lugnar ner sig snart för det här tär ju på oss båda.
Tur vi älskar varandra så mycket som vi gör.
Vi kommer klara oss igenom den här jobbiga perioden.
Love conquer!

Har lunchat med Linda på stan idag.
Elias sov sig igenom hela lunchen :)
Skönt att få snacka lite skit och käka utan att bli störd av lillkillen.

Ikväll kommer en arbetskollega hit och hälsar på, det blir kul.

Sen så ska Johan ut och springa med Alva igen ikväll.
Han tog med henne på sin löprunda igår och det gick jättebra så nu kommer han nog ta med henne nästan varje gång han ska ut.
Det är bra, för Alva älskar att springa.
Innan jag blev gravid sprang jag med Alva 2-4 ggr i veckan, tror hon har saknat det.
Kul att Alva och Johan får göra nåt ihop bara dom två oclså.

So long soldiers!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tror nog att gubben din förstår.. det där med att du har kort tålamod och att han får ta smällen. Ni får försöka tänka att det bara är en period. Sen kommer ni kunna njuta fullt ut ska du se. Tror nog ni kommer trivas med babysim när det är dags =) Himla mysigt så länge han är nöjd heheh.

Anonym sa...

Jag tror att det blir mindre tålamod för båda när man inte får sova som man brukar och behöver, men dom säger ju att det tar 2 månader minst innan man fått riktiga rutiner på sömnen. Stella varierar väldigt med det men det är inget som stör speciellt mycket. Hon verkar vara en nattuggla som mig, somnar runt 23 på kvällarna.

Är det samma hår jag ska köpa till dreadsen som förr? Har hittat på nätet 100g/paketet för 79kr. Men visst var det billigare på Saffrans livs om det nu finns kvar?

Är sjukt sugen nu!! Lär väl spara ut håret mer också, mins 10 cm om jag inte minns fel?

Kram på er!

Anonym sa...

Tack för ditt svar :)

Tofflor har alla sagt hitills :)
Så ska införskaffa mej ett par idag tänkte jag. Sen försöka få ner allt som går i väskan idag, så det är gjort. Men det känns som att man behöver en JÄTTE väska för allt :D

KRam!

Anonym sa...

Vet inte varför jag får sån panik.. vet inte ens om det egentligen är panik. Men ofta när jag vaknar på orimliga tider så känns det som halsen är igenkättad, så jag får ingen luft. Det enda som hjälper då är att gå upp.

Anonym sa...

Va bra, då ska jag kika. Hur mycket behöver man då?
2 paket?

 
gästbok och besöksräknare