torsdag 13 november 2008

DET ÄR LIKA BRA ATT VÄNJA SIG

DET är lika bra att vänja sig med att ta hand om Elias och Alva själv.
För snart börjar Johan jobba igen.
I natt har Elias inte skrikit men han har inte heller velat sova.
Utan han ville snutta precis hela natten.
Mina bröst spänner inte ens nu på morgonen, har jag någon mjölk kvar???
Hoppas det för den här dagen har ju bara börjat.

Inte nog med att Elias inte ville sova så är Alvis dålig i magen.
Hon känner sig säkert lite stressad av hela den här nya situationen.
Så inatt har jag skött om en liten snuttande gullunge och min fina fina lilla Alv med diarré och spyor.
Skitdrygt men som sagt lika bra att vänja sig.

Jag bad Johan om hjälp vid 3 i natt med att ta ut Alva.
Det gjorde han med lite protester, mest för att han sov antar jag och inte alls ville klä på sig och gå ut.
Det var då jag bestämde mig för att ta resten av natten själv.
För att mest se hur det skulle gå.
Och det har gått bra.

Nu äntligen har Elias somnat och då är inte jag det minsta trött :(

Ska försöka sova endå tror jag.

Såg på sjukhuset igår, det var om en förlossning.
Jag började grina när jag hörde hur hon skrek.
Känslan av smärta kom tillbaka till mig och all ångest och rädsla.
Johan tittade på mig och sa:
- jag vill aldrig vara med om det där igen.

Det vill inte jag heller älskling, aldrig nånsin...

I morgon ska jag ta bort stygnen, ska bli intressant och se hur ärret ser ut.

Nu SOVA!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fick du vanliga stygn?

Du, jag sa precis som du, aldrig mer!! Men nu skulle jag inte tveka en sekund att skaffa fler. Det kanske ändras för er med när ni väl har kommit in i det.

Kram

Jenny sa...

Vilket sött kort på dina bäbisar! =) Ja att Alva ska ha så känslig mage är ju inte så passande just nu... Men som sagt, det är nog bara att vänja sig... Men du är en stark kvinna gumman! Finns ingenting du inte klarar! Puss på dig!

 
gästbok och besöksräknare