lördag 22 november 2008

Tårar

NU har jag inte gjort annat än gråtit i två dagar typ.
Våran älskade lilla Alv verkar inte klara av den här omställningen så bra som vi trott.
I går så ringde jag uppfödaren.
Pratade med henne om hur vi ska göra.
Hon sa att hon kunde ta henne tills vi hittat en ny ägare.
Hon är verkligen kanon våran uppfödare.

Men senare på kvällen fick både jag och Johan panik.
Vi kan inte ge upp våran Alv än.
Inte förens vi har verkligen gjort allt.
Så vi tänker kämpa med henne ett tag till.
Det MÅSTE funka...
Hon är ju vårt allt hon också.

Hur skulle vi kunna ge upp henne, det går inte...

Med Elias är hon jättebra, problemet ligger i att hon känner sig så stressad och utanför så hon beter sig illa mot andra människor runt omkring henne.
Hon skulle aldrig bita någon men hon skäller ut dom totalt.
Jaja, vi ska ge det ett försök till iaf.

Natten i D-J var bedrövlig med Elias.
Tror att byta miljö för honom inte var så bra, koliken blev värre.
Jag fick inte sova många timmar.

Men nu kan Elias ta napp, helt underbart...
Så nu är det lättare att få honom nöjd på dagtid.

I natt var han kanon, Johan hade honom p åsitt bröst till kl 04:30, jag fick sova.
Älskar dig Johan!
Sen kom Johan med honom eftersom han var hungrig.
Jag ammade honom och fick honom att sova i sin säng utan protester inom en halvtimme.
Sen väkte han mig kl 7:30, gjorde samma prossedur igen och det gick bra.
Sen vaknade han kl 9:00 men då var det nog mest för att han hade bajsat i blöjan.
Så jag bytte, sen snorde jag på mig bärsjalen och drog ut och gick med Alven och Elias i 20 minuter.
Han sover i bärsjalen fortfarande, den är suverän...

Johan får sova några timmar till.
Det behöver han.

Nu ska jag nog plocka iordning här hemma lite medans lillen sover.
Det gäller att passa på.

Kram kram!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni kan få det att fungera med vovven. Hemskt att behöva ge upp ett djur för att det inte funkar "bara" för man skaffar bebis. Ett djur är juh trots allt en familjemedlem.. Jag skulle dö om jag skulle behöva göra mig av med mina 3 katter, men dom här 4 månaderna har det funkat riktigt bra!

Anonym sa...

Det är riktigt mysigt med babysim =) Iaf när lilleman själv är nöjd =) Jag har hört att man kan börja med babysim när dom är 3 månader, eller när dom väger 4kg, eller när dom är hyfsat stadiga i nacken. Så jag vet inte exakt vad som gäller.. men min son är nu 4 månader och vi har varit på babysim 3ggr nu. Så från 3 månader fick vi börja =) Men när vi anmälde oss så fick vi fylla i hans födelsedatum, så dom har juh själv koll på hur gamla barnen är när dom tar in dom. Tror det finns en sida som heter babysim.se eller nåt sånt där det står lite info om det. Kan verkligen rekomendera det!

Hortis sa...

campus ring dit rätt person där kan hjälpa dig jätte mycket.
kram

Mia sa...

En annan tjejs blogg som jag läser (Maria) de har ett liknande problem. Fast deras dotter kanske har blivit allergisk mot hund. I båda fallen så låter det verkligen jättejobbigt att kanske bli tvingad att lämna bort hunden.

Anonym sa...

HOPPAS HOPPAS HOPPAS att det löser sig med Alvis!
Håller alla tummar och tår för er!
Kram!

Anonym sa...

Jag vet precis hur du känner det vännen. Vi har ju problem med Chili nu och vi måste nog ta bort henne. Hjärtat går sönder :(

Beundrar eran styrka som orkar natt efter natt. MASSA kram

 
gästbok och besöksräknare