onsdag 12 november 2008

TACK!

TACK, tack, tack för medicinen mot kolik.
Elias har varit nöjd hela natten.
Inte skrikit en enda gång.
Underbart!

Idag drog jag iväg till Kupolen och snabbköpte mig 2 amningsbehåer.
Johan var hemma med Elias som självklart ville bara ha sin mammas mjölk just då.
Trots att jag hade pumpat han full innan jag drog.
Så kan det gå.

Nu har jag gått ner 14 kg, så himla skönt.
Jag börjar känna igen mitt utseende igen.
Innan var jag bara rund och svullen, nu kan man se kindbenen igen.
Men det är många kilon kvar tills jag blir nöjd men det får ta den tid det tar.
Jag har inte bråttom.

Nu är det bara 18kg kvar att gå ner :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina ni är!
Japp, hon får ersättning om hon blir hungrig när jag är borta, men av nån lustig anledning så sover hon mest när Martin har henne själv.. Lite orättvist :P

Tänkte på det där med magont på Elias också. Du skrev att ni provat allt, men frågar ändå ifall ni rapar honom efter han ätit?

Martin kom på det att hin nog behöver rapa efter jag ammat henne, så efter några lessna nätter med Stella när hon var nyfödd. Vissa bebisar sväljer ju massa luft och Stella fick jätteont i magen när allt skulle ut igen. Har läst på flera olika ställen att bebisar inte behöver rapas, men det är bullshit enligt oss.

Skönt att ni fått sova nu och skönt för Elias som slipper ha ont.
Massa kram!

ps, är i Borlänge mellan 22-26 December. ;)

Anonym sa...

Vi lägger Stella över axeln bara och så buffar vi henne i rumpan och lite försiktigt på ryggen upp och ner tills rapen kommer.

Ja vi kan kanske ta en fika eller så?
Kram

Anonym sa...

är det spetälska du har på din hand!? Kram Johan P

 
gästbok och besöksräknare