lördag 29 november 2008

Bästa natten

DET har lätt varit den bästa natten nånsin med Elias i natt.
När jag låg i sängen i natt och hade Elias på mitt bröst så kom jag och tänka på det där att ligga på sidan och amma.
Tänkte att jag kunde väl prova och se om det funkade nu, eftersom det inte funkat förut.
Vips, så funkade det.
Och när han snuttat klart så somnade han fint vid sidan.
YES!
Jag fick sova i 4 timmar i streck, har inte hänt sen vi fick hem Elias.
TACK FÖR TIPSET fröken anonym...
Så i morse när jag vaknade så var det riktigt mysigt att ligga och titta på min guldklimp.
Fick för en gång skull njuta av att ha honom och inte känna som jag brukar, alltså total utmattning.
Riktigt skönt.
Koliken verkar ha börjat gett med sig, nog mycke tack vare att jag inte äter mjölk längre.
Och medicinen så klart.

Drog hem till Jenny igår, Tette var där också så vi käkade tacos och kikade på idol.
Elias sov sig igenom hela kvällen :)
Hade jättekul och trevligt med tjejerna.

Ska hem till Kersa ikväll.
Det är tjejen som jag bodde med på Nya Zeeland när jag bodde där för 3 1/2 år sen.
Hon har gift sig med killen hon träffade där så jag ska över och kika på lite pröllopsfoton osv. Det ska bli kul eftersom jag själv inte kunde vara med på bröllopet.

Dag 2 utan min älskling, längtar, längtar tills på måndag för jag saknar Johan så...

Peace!

Älskar dig min underbara...


6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad skönt! Hoppas det är på väg mot bättre tider för er nu, så ni får börja njuta ist för att känna att allt är jobbigt =/ Å jobbigt det här med att man verkligen måste tänka på vad man äter.. har börjat fundera på om min son är gnällig pga allt onyttigt jag äter. Men hur ska man kunna få tid att ställa sig å laga mat varje dag när man har en liten en som inte alltid är nöjd med att "leka" för sig själv? Dessutom fiser han i princip hela tiden, å det luktar skunk. Så tror det är verkligen dags att ändra matvanor här nu hahah.

Anonym sa...

Jippi! Är så glad för er skull :D

Svar: Vassego, jag menar det verkligen.

Snart ses vi :)

Anonym sa...

grattis till sömnen! visst känns det lite som en vinst? :)

ja men verkligen ska man inte känna stress över alla kg, jag gick också upp över 30kg.

men vissa dagar svär man över att inte kunna ha byxor och då känns det lite jobbigt :)

Anonym sa...

va skönt för dig/er...:) Du e bäst,saknar dig Puss . Johan

Anonym sa...

Men åh vad skönt!!
äntligen så glad för eran skull!
Jättefin bild på er också. Längtar sååå tills jag kan knäppa mina egna mor och barn bilder haha.

Tack förresten!
Kram

Anonym sa...

Yes, man är en stolt morsa =) Å det vet jag att du åxå är. Hoppas det går bra för er i natt nu. Här har vi haft en riktig gnällspik ikväll. Han har skrikit som man aldrig tidigare hört honom skrika. Jobbigt läge. Kramar

 
gästbok och besöksräknare