onsdag 19 november 2008

Avundsjuk

JAG kan bli så avundsjuk på alla bloggar som jag läser där det går så bra för dom och deras nykläckta. Jag vill också ha en bebis som sover bra osv.
I natt fick jag sova 2 1/2 timme i sängen.
Resten av tiden befann jag mig i soffan och tröstade lilla Elias.

Johan sov med öronproppar i natt.
Det är ju så meningslöst att vi båda ska få lov att vara vakna när det är bara jag som gäller på nätterna för Elias.
Men med min otur så är Johan sjuk idag, har värsta huvudvärken så jag får ingen vila från allt trots att han är hemma.
Är väl därför jag tycker lite extra synd om mig själv idag.

Var till BVC idag och allt såg normalt ut.
Vi pratade om Minifom och har nu övervägt att börja ta dom dropparna igen.
Sen så har jag slutat äta mjölkprodukter, jag får inte äta någonting längre känns det som.
:(
Jag hoppas det hjälper.

Johan sa till mig inatt att vi kommer ju bli galna på allt vårat sjungandes till Elias på nätterna och det kommer sluta med att vi öppnar en karaoke bar här uppe i Medväga och blir värsta White Trash familjen, hahaha!
Vem vet...

Tur att våran lilla Elias är världens goaste på dagarna iaf.

I morgon drar vi hem till Johans mamma, får se om vi sover över, det beror på hur Elias väljer att göra i natt.
Om det ska skrikas i 6 timmar eller bara i kanske 1 1/2, vi får se...

Snart blir det promenad med Alvis.

KRAM!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni ingen i familjen som ni litar på som kan avlasta er en natt (när ni är i huset/lägenheten samtidigt såklart. Jag hade en bebis som skrek på nätterna, men en natt när jag kände att botten var nådd så sov min mamma över och tog min dotter, hon kom in med henne när det var dags för amning men annars sov hon i soffan med bebisen i vagnen. Att vi "bytte" den natten fick allt att vända. Tror att det blir en ond cirkel till slut, bebisen känner att du spänner dig och skriker ännu mer, du spänner dig då... osv. Lycka till och tänk på att även om det inte känns så nu- snart är ni ur denna period!!! Kram Anna

Anonym sa...

Ett bra tips från föregående kommentar: försök hitta någon som kan avlasta er iaf en natt. Kan räcka långt att iaf få sova en hel natt. Ni får nya krafter, och får återhämta er. Man mår inte bra av att aldrig få sova. Och den här perioden går över till slut. Kan verkligen tänka mig att det är jobbigt.. Men du är stark!

imbra sa...

Å va jag önska jag kunde komma och avlasta er. Men jag är inte mkt till hjälp om jag kommer dragandes på mina två små... Det blir nog bara motsatt effekt. Däremot skulle jag å anders kunna komma och gå ut och gå med elias, så du/ni får sova ett par timmar iaf. Vad säger du om det? Kram!

 
gästbok och besöksräknare