söndag 9 november 2008

Katastrof tankar

Jag är inte känd för att ha katastrof tankar direkt men nu med Elias kom dom visst.
Vi råkade nämligen läsa om plötslig spädbarnsdöd igår.
Jag blev så himla orolig, ångrar att jag läste artikeln för innan var jag inte orolig.
Nu är jag den nojigaste nånsin.

För om nåt sånt skulle hända Elias skulle jag inte vilja leva vidare.
Det skulle krossa mig totalt.
Jag blev tårögd av att bara tänka tanken.

Elias sov jättebra inatt men inte jag.
Jag kikade till honom hela tiden.
Det enda som är lite drygt med Elias är att han blir lätt frustrerad på natten om han inte lyckas ta tutten på en gång, så är han inte på dagen.
På natten börjar han gallskrika nästan på en gång om det inte går.

Så en gång i natt fick Johan rycka in.
Han är så duktig på att lugna ner Elias, han går omkring med honom och nynnar lite sen blir Elias lugn igen.
Underbara, underbara Johan...

Och Johan vaknar mycke lättare nu för tiden, inte alls som förut.
Då kunde det vara ett världskrig hemma och han skulle inte ha vaknat.
Det trodde jag aldrig men är superglad över att det är så.
Johan är världens bästa pappa.

Nu ska vi städa lite här hemma för min pappa kommer på besök idag.

Idag är det min älsklings första fars dag.

GRATTIS ÄLSKLINGSPAPPAN!

3 kommentarer:

Pontus sa...

Det finns ju saker man kan göra som minskar för att förebygga det. Plötslig spädbarnsdöd har minskat jättemycket de senaste åren p.g.a. att man gör dessa saker. Du kan ju också se det så här: Om du får ett barn om året i 2500 år är sannolikheten att du råkar ut för det 50%, d.v.s. det är inte så sannolikt.

Soya sa...

Vännen det är naturligt att känna allt det där. Kände ju så jag med i början... Det jag mena var att jag inte visste jag var så envis osv under själva värkarbetet. Hade ju värkar i 32 timmar.

Att känna sig kass och så ingår nog för allt är ju nytt och man har ju faktiskt inte tagit hand om ett barn innan. Glöm aldrig att det är du och Johan som är proffs på Elias, ingen annan!

Är så många som ska lägga sig i på gott och ont och säkert vill ge er sina bästa tips. Bättre är de då att fråga om råd hos de personer du känner har samma värderingar och liknande, som ni har.

Ang plötslig spädbarnsdöd så finns det andningslarm att köpa om du absolut inte kan slappna av. Men tror du inte att katastrofkänslan lägger sig lite ju mer varm i kläderna du/ni blir? För det första så röker ni inte, och använda napp är bra. Ha svalt i sovrummet så minskar man också risken.

Vill du nått så får du alltid fråga.

Kram på dig

Soya sa...

hur mår ni?
saknar dig. kram

 
gästbok och besöksräknare